Vi som startar IVF 2023
Hej allihopa!
Har ett barn från tidigare förhållande men jag och min nuvarande har hållit på sedan november 2021 och hoppas kunna avsluta med positivt besked 2023 😊🤞 Vi är på vårt första försök fortfarande. Höll på väldigt länge med letrozol behandling innan IVF. Jag gjorde ÄP i februari med uttag av 21 ägg varav de nu ligger 9 blastisar i frysen. 1 av dom skall återföras nu på torsdag.
Inför FET fick jag även göra en cervix dialation då jag är väldigt trång i livmoderhalsen.
Jag har en knepig sjukdomshistorik där vägen varit fram och tillbaka. Äter trombyl livslång och ska äta genom graviditet också. Inför FET har jag äver där tagit letrozol, på UL visade sig en trippel slemhinna på 10mm samt äggblåsa på 19. Så fick ta ovitrelle samma dag och påbörja vaggisar med progestron. Dock ingen progynon iom mina sjukdomar, någon annan som fått skippa?
På ytterligare ett kontroll UL igår sa hon att slemhinnan var hyper 8, vilket hon förklarade var att den nu va jämntjock, någon annan som hört uttrycket, hittar ingen info nånstans?