strelitzia skrev 2023-03-21 09:10:48 följande:
Precis som du säger, du och din partner har gjort utredning hos gynekologen i Karlskrona, så ni är klara för ivf.
Min gynekolog skickade skickade remiss i juni 22, i början på september kontaktade jag rmc, mest för att försäkra mig om att vi inte skulle bli bokade under tiden min sambo vart bortrest, men också för jag läst att hade man tur kunde man få en avbokad tid, vilket vi fick veckan efter.
Under första besöket träffar man en läkare som går igenom alla resultat, läkaren gör upp en plan och vad för medicin och dos. Efter de får man träffa en sköterska som går igenom hur sprutorna fungerar samt att man får papper på allt.
Man behöver ha blodprov på blodsmitta, ev något mer och klamydigatest som inte är äldre än tre månader innan man får börja.
De har en maxkapacitet för hur många äggplock per dag/vecka de kan göra, så det kan hända att man bli nekad att börja pga platsbrist.
Du undrade i ett tidigare inlägg om rmc stänger under sommaren, dom gör de och jag gissar på att de är stängt hela juli, men jag vet inte säkert, men baserat på ett inlägg på deras instagram förra sommaren så verkar det så.
Jag hoppas ni hinner bli kallade innan de star semester på första mötet. När det närmar sig juni, testa skriva till dom på 1177, fråga hur det går med er remiss, och om ni har möjlighet, att ni kan ta en avbokad tid med kort varsel.
För att svara en eller flera specifika personers inlägg väljer du "citat" i höger hörnet på de inlägget du vill svara på.
Hej, knappen "citat" funkade 👌 tack!