• blåblomster

Vi som startar IVF 2023

Ms MR skrev 2023-05-22 15:35:21 följande:

Tack för dina kommentarer @theremustbeabetterway. Du har rätt i detta, jämföra är bättre inte. Men den delen låtit mest konstigt för mig, tycker att det i så fall stor skillnad på behandlingar och självklart det handlar säkert om kostnader. Men är ganska positivt och ska inte längre lägga mig i hur gör de andra, för att jag fick göra detta på RMC. ☺️🤞

Kan tyvärr inte citera ditt tidigare inlägg men ville bara lugna dig med att det inte är praxis iaf i Tyskland att ge FSH till vecka 12 utan att det nog fanns en speciell indikation hos din kusin för det. Jag bor i Tyskland och har gjort två uttag och tre återföringar på en klinik (1 mf) och bytte sen klinik (träffade lite andra kliniker innan vi bestämde oss) pga att jag ville testa andra protokoll. Där har jag gjort ett uttag och en insättning (är gravid just nu från den). Ingen av klinikerna gav FSH, det var aldrig något vi ens diskuterade på någon av klinikerna (sammanlagt 5 som jag pratade med eller har testat) utan jag fick bara progesteron till och med v 12.

Det stämmer som theremustbeabetterway skriver att man kanske får prova lite olika grejer pga att man betalar en hel del själv, men tycker det verkar väldigt liten skillnad i sin helhet efter att ha läst ganska mycket på familjeliv om hur det går till i Sverige. 

Håller tummarna att det går bra! 

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023