Vi som startar IVF 2023
Ska påbörja prayen imorgon och känner mig helt skrämd efter att ha läst biverkningen om blodpropp som kan ha dödligt ifall...känns lite sådär nu?även om det står att det är sällsynt.
Ska påbörja prayen imorgon och känner mig helt skrämd efter att ha läst biverkningen om blodpropp som kan ha dödligt ifall...känns lite sådär nu?även om det står att det är sällsynt.
Har nu genomgått äggplock och slutat med allt hormonstimulerande. Vet inte om någon annan upplevt samma men känner mig lite deppig i humöret nu efteråt. Kan det bero på att alla hormon stimulerande mediciner har lämnat kroppen och man nu får liten dipp efteråt?
Förstår att det är jobbigt men grattis till 11 äggblåsor :) nu är det bara att vänta in så de blir tillräckligt bra storlek för att öka chanserna att dina äggblåsor innehåller ägg. Hur många sprutdagar blir det totalt för dig?
När jag tog sprutorna var jag också tvungen att få förlängd tid men äggplocket skedde ändå samma vecka som det var tänkt från början men alla dessa sprutor är inte roliga för fem öre!
Jo jag fick tillbaka en blasto nu i början av veckan och äggplocket gick bra, kände i princip inget förutom när läkaren stack in nålen. Var så pass hög på morfin och allt möjligt jag fick att jag knappt minns något haha.
Detta var min första behandling och det har varit stressande och oroligt hela tiden för att jag varit rädd för att göra fel med mediciner och allt men det blev ändå bra trots allt och läkarna och personalen har varit helt fantastiska. Nu är det väntans tider i alla fall, bära eller brista. Jag försöker hålla mig positiv i alla fall :)
Negativt test såhär på TD. Försöker skaka av mig och ta nya tag i höst. Någon som lyckats på sin andra IVF och kan skicka pepp?
Hej! Jag hade tid för återföring idag (dag 5) och fick ett samtal att inget embryo finns för återföring och de ska vänta in tills imorgon för att se om det går att frysa något. Om inte så måste jag göra om allt igen?. känner mig ganska förkrossad då jag var så hoppfull (fick ut 15 ägg, 12 befruktade) men inget som klarade sig.:(
Jag beklagar att det inte gick vägen! ❤️
7,7 p/mol är 0,98 ng/ml. Det betyder att din äggreserv håller på att ta slut. Det är inte jättelågt men det är lågt. Jag har 0,84 och jag är yngre än dig och då fick jag besked om att jag hade få ägg i reserven kvar och de rekommenderade gonal f 300 dos och ICIS på grund av sambo hade få spermier och att de ville ta vara på de ägg som jag fick ut.
@Noelani jag förstår dig,...det är viktigt att inte ge upp och försök hitta bästa för dig själv 🌼
Tack så mycket 💛
När det gäller Amh resultat är jag också dåligt på att läsa exakt mått, hos mig det var ca 5..och det räknades som låg, bl a är anledning att dosen med Gonal F var 300 mg.
Nästa gång fråga din läkare att förklara till dig lite för er resultat på alla tester.
Enligt den som jag läste och känner till finns några kriterier som avgör vilken typ av terapi en kvinna får - bla AMH, åldern, om det var tidigare missfall osv. Så det är bra att vi delar med varandra men bästa er att i slutet fråga allt. Jag brukar ta med mig lite anteckningar (första gång läkaren sa till mig att han aldrig haft någon med en lista frågår ????), självklart finns olika läkare men jag lärt mig igenom andra saker (min hälsa) att om jag inte ställer upp för mig själv och insisterar på några saker ingen ska.
Nästa försök kommer rätt snabbt för dig, stör lycka till 🤞
Den sidan du har länkat till verkar lite mysko för den räknar inte rätt. Använd nedanstående länk istället.
När jag skrev in din siffra innan idag så måste decimalen inte räknats med så med decimalen med hamnar den på 1.078 istället :) vilket räknas som lågt normalt.
Tråkigt att höra att vissa av er haft dålig erfarenhet av RMC Malmö. Det enda negativa vi var med om på RMC Malmö är att utredningen och proverna tog så lång tid. Det tog nästan 1 år från vårt första besök hos dem innan vi kunde starta behandlingen men annars har vi haft bra erfarenhet gällande läkarna där och de har haft bra bemötande i vårt fall. Hade en fantastisk läkare som genomförde äggplocket och som både hade bra bemötande och verkade kunnig och rutinerad. Efter äggplocket fanns det fantastiska sjuksköterskor och undersköterskor som tog väl hand om mig och var så söta och rara.
Jag blir så glad av att läsa att några av er som inte fick ägg tillbaka förra gången fick tillbaka denna gången! Ett stort lycka till med ruvningen nu!
Noelani,
Vikthets där jag går också. När jag var 18 år blev jag kallad tjock av en barnmorska, då vägde jag 67 och hade magrutor.. Men de kollade på BMI baserat på min längd :))
Tillbaka till ämnet, de vägde mig precis innan jag hoppa upp i gynstolen vid ÄP, alltså verkligen sekunden innan.
Fick lite hint om att de inte gillade min vikt vid första mötet kring ivf, vilket resulterade i att jag sluta äta och tappade 14 kg.. Sorgligt att det ska behöva vara så.
Kan tillägga att med mitt låga AMH värde med 0,84 ng fick jag ut 11 ägg och av dessa blev 2 st blastocyster av fin kvalite. Fick ICSI som befruktingsmetod.
Ville bara lugna så gott jag kan och berätta att runt vecka 8-9 fick jag en blödning (brun och ibland rosa) som höll i sig i flera dagar. Jag trodde det var kört men allt såg bra ut med bebis och nu är jag i vecka 28. Blödning behöver inte betyda missfall enligt gynekologen som jag gick till men om man skulle få rikliga färska röda blödningar så kunde det vara missfall. Sen kan man såklart aldrig utesluta något men det var så min gynekolog sa och hon sa även att det var jättevanligt med blödningar under graviditet som var helt ofarliga.
Tack hörrni!
Idag känns det bättre. Jag fortsätter ta det lugnt men kan röra på mig mer nu utan att det gör ont.
Vi har ingen aning om hur många av våra som har utvecklats som dom ska. Hade varit intressant att veta.
I morgon ska jag åka till Skåne för ett blodprov, jag bor i annat län men gör IVF i Skåne. Då hoppas vi att vi får svaret att jag inte är överstimulerad så att vi får fortsätta på lördag som tänkt.
Jag har varit noga med att dricka väldigt mycket vatten, äta protein och extra salt, så förhoppningsvis har det hjälpt 🥰
Vad roligt att höra om er som har plussat!
Ni som är här inne, hur länge har ni hållt på med IVF? Ni som har plussat? Hur många återföringar krävdes för er?
Jag förstår att allt är individuellt men är nyfiken ändå.