Ostronflickan skrev 2023-04-27 11:36:00 följande:
Åh vad härligt att få lyckas med ET på första IVFen! ❤️ Tror jag att jag har läst alldeles för mycket svåra komplicerade processer för att våga tro att det kan få gå så bra, samtidigt som man vet att chanserna är så goda vid IVF egentligen. Det stärker att höra om processer som din!
Jag har förstått det som att ett ET och FET har nästan lika stora chanser om den klarar frys/tinings-processen. Blev syskonet också till ifrån de äggen från första IVFen? Jag tycker det är svindlande på något vis att tänka sig att chansen finns att det kanske finns både stora- och småsyskon där inne på labbet, är en så mysig tanke! Lyssnade på en podd igår där de pratade om hur spännande tanke det är att det vid syskon-FET är så randomiserat vilket barn som blir vilket i syskonskaran.
Min partner har också försökt parallellt i Sverige med våra landstingsförsök med samma donator, så våra barn kommer att vara biologiska halv-syskon (även om genetik är lite sekundärt för oss mammor kan det ju vara värdefullt för barnen i framtiden). Men vi förbereder oss på att i bästa fall bli en sorts tvillingföräldrar, det känns fint och väldigt speciellt ❤️🍒
Det är alldeles för lätt att fastna i skräckscenarion men är väl ett sätt att förbereda sig på det värsta?men är ju också viktigt att våga tro så det inte bara blir att kämpa i motvind. De flesta får ju barn tillslut 🙏🏼
Ja det är ett embryo från samma omgång IVF så är som du skriver ren slump vem som blir vem i syskonskaran 😅
Jaha ni samkör, häftigt! Ska bli spännande att följa hur det går för er 😍 Jag hoppades i början på att det skulle bli tvillingar, skulle bli kostnadseffektivt bland annat 🤣 Men vi fick en liten vilding så är glad att det bara blev han, tror hans mammor hade gått av annars 😝🥰