Vi som startar IVF 2023
Ny I tråden, igår fick vi äntligen tid för uppstartssamtal efter en lång väntan! Den 27/3 har vi tid och sedan kan det dröja 1-3 månader att få starta med sprutorna.
Jag och min sambo är 28 år och sökte hjälp för över ett år sedan. Jag har endometrios och man trodde att det kunde vara orsaken till vår barnlöshet. Vi gjorde en utredning och svaret kom som ett slag i ansiktet, det fanns inga spermier i utlösningen.
Här började utredningarna på sambon där man inte kunde hitta någon orsak till Azoospermin, alla provsvar såg bra ut. Som barn hade han en väldigt kraftig UVI som till slut ledde till att en njure fick tas bort, man tror att det kan vara orsaken. Efter några månaders väntan fick han göra PESA/TESA där man först letar i bitestiklarna efter spermier (inget där), sedan går man vidare med att ta biopsier från testiklarna och där hittade man till vår stora glädje spermier som dom frös in. Vi hamnade efter detta i den långa kön till IVF.
Vi ska gå på Sahlgrenska och jag är så glad att vi äntligen har något att se fram emot efter över ett års väntan och ovisshet!