• Vigge85

Vi som startar IVF 2023

Hejsan!
    Tänkte jag skulle göra ett litet inlägg här. Vi är i fasen att få iväg våran remiss för ivf snart så vi hoppas på att få börja i sommar redan om vi har tur.
    Jag är lite nyfiken på hur länge det tog för eran remiss att bli godkänd och tills ni fick första samtals tiden på ivf kliniken?
    Har läst igenom alla inlägg och sett bara nå fåtal nämna detta i sina inlägg. Så vore kul och höra från olika län hur lång tid de gick. Vi är från Kalmar län så kommer få göra ivf i Linköping. Någon här som också går där? Glad

• Vigge85
    Laura90 skrev 2023-03-23 06:59:09 följande:

Välkommen! :) Jag tror det är väldigt olika beroende på region! I Stockholm står det att väntetiden på remiss just nu är 8 veckor. Vår remiss skickades 10/2 och vi fick svar redan 8/3 dock. I Stockholm får vi ca 8 kliniker att välja mellan. Jag ringde Livio 9/3 och fick tid 16/3. Så all in all 5 veckor bara! Hoppas det går snabbt för er också! 

Har startat en instagram med vår resa, ivf.Sthlm.2023 om ni vill hänga med! Har tid hos barnmorska idag för att gå igenom sprutorna! iiih

Tack. :)
    Oj va snabbt det gick för er. Har fått höra att det ska vara 8 veckor här också så jag hoppas verkligen vi har samma tur. Men eftersom vi automatiskt blir skickade till Linköping så kanske det tar lite längre tid och få komma dit. Men ska säga till dom sen att jag gärna tar avbokade tider om det dyker upp. Kanske skyndar på processen. 
    Lycka till med genomgången av sprutorna idag. :) När får ni börja ta dom?
Svar på tråden Vi som startar IVF 2023