• Karlavagneniskyn

Vi som startar IVF 2023

Hej på er alla☺️ Jag har läst och följt denna tråd men aldrig riktigt våga skriva något. Jag blir så otroligt imponerad över eran kamp och jag känner mig mindre ensam efter att jag läst denna tråd. Detta är mitt första inlägg på familjeliv och jag hoppas detta hamnar rätt😂 

Jag är idag 34 år och min nuvarande man 47. Jag försökte skaffa barn med min exman i ca 5 år men inget hände. Vi har två barn tillsammans som jag fick när jag var riktigt ung vilket jag tror var det som möjliggjorde dessa graviditeter. 

Nu lever jag med en ny man, mitt livs stora kärlek och vår stora dröm är att få ett gemensamt barn tillsamman. Jag fick ett utomhavandeskap för ca ett år sedan och förlorade då en äggledare. Jag och min man sökte hjälp på en privat klinik i Stockholm där de fann att jag hade pcos. Jag har mycket bra äggreserv (kommer inte ihåg vad värdet heter) och min man har bra spermier men för mycket vätska🤨 Vi har gjort ett försök tidigare där vi enbart fick ut 1!!! ägg trots att jag fick maxdos av Menopur. Ägget utvecklades dock mycket väl och sattes in på dag 5. Detta försök blev inget och mensen kom på självaste julafton😔 Nu är vi inne på försök två och denna gång fick jag annan medicin vilket resulterade i 13 ägg, alla befruktades och två 3 dagars har jag fått tillbaka. Jag är på ruvardag 2 och jag känner mig helt galen av denna väntan. Hoppas så på att någon av dom fäster, gärna båda💕 Är rädd att råka göra något som gör att det inte går bra. Arbetar som förskollärare på förskola där det blir många lyft och är rädd att detta ska skada chanserna på något vis. Detta inlägg blev mycket längre än tänkt????😂 men men. Kul att följas åt i denna ivf karuseli.

• Karlavagneniskyn

Hej på er! 
    Jag är på ruvardag 10 och får inte en tillstymmelse till positivt på mina test. Allt känns kört men jag vill såklart tro att jag testat för tidigt. Har ni någon erfarenhet av detta, någon där ute som fått positivt senare än mig? Jag satte in 2 tredagars och har för mig att de fäster senare. 

Kram på er bästa IVF kämpar❤️🐣

Svar på tråden Vi som startar IVF 2023