Vi som startar IVF 2023
Hej! Helt ny här men tänkte det kanske gör bra att prata med andra om sin egen situation😊. Vi har nyss fått reda på varför vi inte blir gravida. Han har stopp i kanalen, dock rikligt och fin sperma efter en TESA- undersökning. Mina reserver är ganska dårliga. Är 38 år så borde kanske varit förväntat?! Vi gjorde våran första ICSI förra veckan. Jag svarade väl inte superbra på behandlingen, det blev 6 äggblåsor men bara 3 ägg. Alla var mogna. Alla ägg blev befruktade, men bara 1 ägg överlevde befruktningen. Sen stoppades utvecklingen. Hur hade ni gjort vidare? Kört på med ny runda? Läkaren sa våra chanser var såklart reducerade, inte hopplöst men ingen självklarhet det blir bättre resultat nästa gång. Hon menade vi har större chans att lyckas med ÄD. Någon som har liknande erfarenheter? Kan jag hoppas på att lyckas bättre i nästa runda? Gör ni något annorlunda nu när ni är i gång med IVF? Hur lyckas man? Äggreserven är som den är, kvaliteten är viktigast. Råd och tips?! Vi skulle såklart få försöka igen, isf blir det rakt på nästa blödning menade hon. Privatklinik så kanske andra rutiner där?!