Vi som startar IVF 2023
Hej alla! Vilken fin tråd jag hoppar in i nu och stort grattis till alla plusJag är 32 år med en riktig besvärlig endometrios. Livrädd för att inte kunna bli gravid eller att ett ägg inte ska fästa - men hoppet är det sista som överger en.
Jag och min sambo har försökt att få barn i cirka 1,5 år. När vi träffades gjorde jag ett smärtsamt äggplock där 7 mogna ägg gick direkt till frysen. Jag har som sagt endometrios och sambon har få antal spermier.
I december 2022 gjorde jag ett nytt smärtsamt äggplock som resulterade i tre ägg, tyvärr inget befruktat med ICSI.
I torsdags var det dags att tina mina 7 frysta ägg för ett nytt ICSI-försök och förhoppningsvis återföring i naturlig cykel. 4 ägg blev befruktade (1 starkare och 3 svagare). Nu ska de odlas vidare till 5-6 dagars blastocyster (vilket de blir idag/imorgon). Väntan på att de ska ringa från Örebro är olidlig, vet ni när de brukar ringa för att meddela resultat till frysen? Jag testade positivt på ÄL-stickan i söndags (CD17) och om allt går vägen blir det FET på fredag eller lördag! Var inne på UL idag för att kontrollera slemhinnan som såg bra ut, men är livrädd för att mina endometrios-cystor skapar en dålig miljö för ett återförande.
Nu hoppas jag bara att de snart ringer med positiva besked och att jag får läsa om ännu fler plus här i tråden!