Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?
Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?
Alltså vad är det för löjliga kommentarer vissa kommer med? Han VILL sterilisera sig, jag vill INTE sterilisera mig.
Självklart vet jag att jag kan boka för annat, men kan ju vara andra regler när det gäller såna här ingrepp.
Spring så fort som vinden vänder vännen! (hälsningar till mannen i förhållandet.)
Vad är det som är känsligt? Han vill sterilisera sig, men vill av olika anledningar inte behöva ringa. Jag vill veta om det öht går innan jag ställer mig i en seg telefonkö.
Konstigt att moderator har tagit bort ett tidigare inlägg ifrån mig där jag skrev; Om mannen nu inte går på den bokade tiden och vägrar betala för bokningen då han inte bokade det själv, vem ska då betala för det?
Knappast att ts kommer betala för det..
Besöket är bokat och det gick utan problem, så nu vet vi det.
Hur är det med bröstförstoring, kan jag ringa och boka tid åt min fru?
Det är väl nått han får bestämma själv eller??
Fy, om någon skulle bestämma över mig att jag skulle sterilisera mig.
Anledningen till att jag har reagerat så starkt i den här tråden är för att "morsan" under hela uppväxten pratade dåligt om "farsan" för at han inte kunde få barn.
Senare i tonårsåldern så kom det fram att hon var på han som fan för att sterilisera sig. Då visade det sig alltså att hon var den som inte kunde få barn. Hon hade bara skyllt på honom inför allt o alla under alla dessa år.
Hon tjatade o tjatade och han vägrade att ringa det där samtalet. Men sa till mig vid ett tillfälle att hon fick ringa om de nu var så viktigt för henne. O han sa att Nä, det kommer hon inte att lyckas med för det är ett val som jag får göra själv".
Sedan vet jag inte vad som hände därefter... förutom att hon var otrogen mot honom med hans arbetskamrat på "farsans" föräldrars gård bakom stallet som låg granne med hans arbete.
Jag anser att en individ ska helt och hållet få själv avgöra om den ska sterilisera sig eller inte. Och inte behöva falla dit p ga psykisk misshandel samt att kvinnan eller partnern ringer och bokar tid ÅT någon annan.
Det är åt helvete fel att ens begära en sterilisering av någon annan.
Vill man inte ha egna barn eller fler, så gå o sterilisera dig själv, men gå inte och kräv det av någon annan!