• EnAnonumius

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 05:24:38 följande:
    Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.. Det säger ju sig själv faktiskt lite grann.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 08:02:12 följande:
    Det är ju ändå han som går på besöken, jag menar bara själva bokningen.
    Ja och då är det ju bra att jag aldrig skrev att det handlade om besöken.

Förstår inte varför du skall förtydliga för mig med vad du "menar"..

Jag citera mig själv:

"Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.."
    (slut citat)

Ser ingenstans att jag har missat att det handlade om bokningen i sig.. 
    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?
  • EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 09:02:36 följande:
    Vet du att det är så eller tror du det?
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?

• EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 09:15:29 följande:
    De pratar ju med honom innan.... Det är inte direkt in i operationsrummet precis.
    Läser du fel med flit?
    Ja denna burdusa ton, och den burdusa fråga är på sin plats.

Varför väljer du att snöa in dig på att det skulle handla om besöket i sig? Jag har inte skrivit om något besök alls. Ändå fortsätter du och drar in detta när du svara mig.

Jag skriver om bokningen, då det var bokningen  det handlade om i din TS och det är om bokningen det handlar om också i mina svar till dig.

• EnAnonumius
    Anonym (Fru) skrev 2022-12-31 12:04:36 följande:

Alltså vad är det för löjliga kommentarer vissa kommer med? Han VILL sterilisera sig, jag vill INTE sterilisera mig. 

(Skriver med risk, att återigen att mitt inlägg handlar om något annat än vad det gör)

Om han har åldern inne för sterilisering, och vill sterilisera sig, så borde han klara av att boka tid själv.
    Man får lov att boka tid hos läkare på arbetstid.

Notera att jag skriver BOKA tid själv.  Så du inte kommer och svamlar om besök/-en (igen). 

Fotnot:
    Man kan ju hoppas iallafall att TS får det rätt denna gången om att det handlar om BOKA.. 🤔

Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?