• Anonym (Abc)

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Första instans är ju er vårdcentral så jag antar att du kan ringa och säga typ; min man bad mig ringa och få en tid för samtal om sterilisering.

• Anonym (Abc)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:13:03 följande:
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?
    Det börjar alltså med ett samtal med läkare på vårdcentral. Denne skriver i sin tur remiss till urologen.

Så jag ser inga hinder att hon bokar till sin man. Men sen kanske de har någon policy som Förhindrar det men det vore konstigt.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 11:13:27 följande:

Varför bokar du inte tid för en sterilisering för dig själv istället? 

Ingreppet är nog väldigt mycket mindre och smidigare på en man.
  • Anonym (Abc)
    Decemberskytt skrev 2022-12-31 16:35:29 följande:

Som ofta går det inte att citera på mobilen. Jag tror att du frun bara vill käfta med folk eftersom det är ett känsligt ämne. Att ringa vårdcentralen (eller vilken inrättning det än må handla om) för att få svar direkt är för enkelt. Om frågan ens är på riktigt, tvivlar på det.

Om du stänger av riktningslåset på skärmen och lägger mobilen på sidan innan du ska trycka på citera så går det.
  • Anonym (Abc)
    EpicF skrev 2022-12-31 16:43:40 följande:

Anonym (abc): Nej, det fungerar inte. Att man inte kan citera (utom sista inlägget) är en bugg från familjeliv som drabbat många. 

Det är i alla fall så jag, och många med mig, gör citeringar.
  • Anonym (Abc)
    EpicF skrev 2022-12-31 16:43:40 följande:

Anonym (abc): Nej, det fungerar inte. Att man inte kan citera (utom sista inlägget) är en bugg från familjeliv som drabbat många. 

Och för att demonstrera det så tog jag här och citerade det näst sista inlägget.
  • Anonym (Abc)
    Decemberskytt skrev 2022-12-31 18:11:56 följande:

Det funkar inte för mig heller att vända telefonen. Kan det bero på typ av mobil? Jag har en iPhone. Har visserligen inget med tråden att göra, men en intressant fråga.

Jag har också iPhone. Stängde du av riktningslåset?
  • Anonym (Abc)
    Decemberskytt skrev 2022-12-31 18:33:17 följande:

Det är avstängt, men funkar inte att citera ändå. Det gjorde det tidigare, för några månader sen. Så någon form av bugg är det ju. Konstigt att vissa mobiler drabbas dock.

Skumt. Synd att FL skiter i det.
Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?