• Anonym (Fru)

Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?

Som rubriken lyder. Går det, eller måste det vara han själv som gör det?

• Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 05:48:23 följande:
    Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.. Det säger ju sig själv faktiskt lite grann.
    Det är ju ändå han som går på besöken, jag menar bara själva bokningen.
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:01:26 följande:
    Ja och då är det ju bra att jag aldrig skrev att det handlade om besöken.

Förstår inte varför du skall förtydliga för mig med vad du "menar"..

Jag citera mig själv:

"Ja självklart är det ju han själv som får ringa och boka tid på ett sådant ingrepp.."
    (slut citat)

Ser ingenstans att jag har missat att det handlade om bokningen i sig.. 
    Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?
    Vet du att det är så eller tror du det?
  • Anonym (Fru)
    EnAnonumius skrev 2022-12-31 09:13:03 följande:
    Jag fick aldrig svar på min fråga.

Så vad får du det i från att det skulle handla om besök i mitt inlägg och inte bokningen?

Det handlar om sterilisering och det är något som han själv skall besluta om allt från att ta beslutet om att sterilisera sig till att boka tid.

Hur skall sjukvården veta att han är frivillig på att sterilisera sig om det är någon annan som bokar tiden?
    De pratar ju med honom innan.... Det är inte direkt in i operationsrummet precis.
  • Anonym (Fru)

Alltså vad är det för löjliga kommentarer vissa kommer med? Han VILL sterilisera sig, jag vill INTE sterilisera mig. 

• Anonym (Fru)
    Decemberskytt skrev 2022-12-31 15:45:26 följande:

Det går tydligen om han först finns registrerad. Den informationen googlades fram på mindre än en minut! Men kanske roligare med mothugg här på FL Skrattande

Självklart vet jag att jag kan boka för annat, men kan ju vara andra regler när det gäller såna här ingrepp.

• Anonym (Fru)
    Västerort skrev 2022-12-31 15:55:10 följande:

Spring så fort som vinden vänder vännen! (hälsningar till mannen i förhållandet.)

För att jag är snäll och går med på att boka åt honom?
  • Anonym (Fru)

Vad är det som är känsligt? Han vill sterilisera sig, men vill av olika anledningar inte behöva ringa. Jag vill veta om det öht går innan jag ställer mig i en seg telefonkö.

• Anonym (Fru)
    Anonym (lol) skrev 2022-12-31 22:46:01 följande:

Konstigt att moderator har tagit bort ett tidigare inlägg ifrån mig där jag skrev; Om mannen nu inte går på den bokade tiden och vägrar betala för bokningen då han inte bokade det själv, vem ska då betala för det? 

Knappast att ts kommer betala för det.. 

Men han VILL att jag ska boka!? 
  • Anonym (Fru)

Besöket är bokat och det gick utan problem, så nu vet vi det.

• Anonym (Fru)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-01-05 08:53:00 följande:
    Jag fick höra åtskilliga gånger att jag borde sterilisera mig, men jag avstod. Något år senare ville hon skiljas.
    Har inget med oss att göra. Han vill inte ha fler barn med någon.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-01-05 10:34:27 följande:
    Om du och barnen drar och han träffar en ny kanske saker ändras.
    Det kommer vi inte, men även om vi skulle separera i framtiden så är det inte mitt bekymmer om han ändrar sig. Det är han som vill sterilisera sig.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-01-05 11:16:51 följande:

Hur är det med bröstförstoring, kan jag ringa och boka tid åt min fru?

Har hon bett dig boka den?
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Oberoende) skrev 2023-01-05 11:10:17 följande:

Det är väl nått han får bestämma själv eller?? 
    Fy, om någon skulle bestämma över mig att jag skulle sterilisera mig. 

Självklart är det hans val?
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Anonym2) skrev 2023-01-05 11:42:44 följande:
    Det är lite som för dig, hon har inte riktigt förstått behovet ännu.
    Det är inte det minsta som för mig. Min man har upprepade gånger bett mig boka.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Luttrad) skrev 2023-01-05 19:24:42 följande:
    Men ändå är det hon som drar lasset, och dessutom startar en FL-tråd i ämnet...

-Ska du inte sterilisera dig? (För hundrade gången.)
    (Uppgivet.) -Jag tänker inte ta initiativ till det, men om du så gärna vill får du ringa.
    Det vet du inget om. Du vet inte hur mycket han tjatat om att jag ska ringa.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (lol) skrev 2023-01-17 14:30:53 följande:

Anledningen till att jag har reagerat så starkt i den här tråden är för att "morsan" under hela uppväxten pratade dåligt om "farsan" för at han inte kunde få barn.

Senare i tonårsåldern så kom det fram att hon var på han som fan för att sterilisera sig. Då visade det sig alltså att hon var den som inte kunde få barn. Hon hade bara skyllt på honom inför allt o alla under alla dessa år. 

Hon tjatade o tjatade och han vägrade att ringa det där samtalet. Men sa till mig vid ett tillfälle att hon fick ringa om de nu var så viktigt för henne. O han sa att Nä, det kommer hon inte att lyckas med för det är ett val som jag får göra själv".

Sedan vet jag inte vad som hände därefter... förutom att hon var otrogen mot honom med hans arbetskamrat på "farsans" föräldrars gård bakom stallet som låg granne med hans arbete. 

Jag anser att en individ ska helt och hållet få själv avgöra om den ska sterilisera sig eller inte. Och inte behöva falla dit p ga psykisk misshandel samt att kvinnan eller partnern ringer och bokar tid ÅT någon annan.

Det är åt helvete fel att ens begära en sterilisering av någon annan.

Vill man inte ha egna barn eller fler, så gå o sterilisera dig själv, men gå inte och kräv det av någon annan! 

Men jösses, det där är inget som vår situation. Inte ens lite. Det är helt min mans beslut och det har varit flera års funderingar fram och tillbaka från hans sida. Från början ville jag inte alls, jag var inte redo att stänga möjligheten till fler barn, men efterhand som tiden gick kändes det mer och mer okej. Nu vill jag inte längre ha fler och då ville han få det gjort så snabbt som möjligt.
Svar på tråden Kan jag boka tid för sterilisering åt min man?