• molly50

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (fkl) skrev 2023-01-18 15:18:54 följande:
    Som du ser med Lund, där gick 100% ut på smutskastning av pappan.
    Man behöver inte fundera på om detta är en slump, självklart har ryktet gått att man vinner tvisten med smutskastning.
    Vi alla förstår att 100% talar sitt tydliga språk, samtidigt som vi vet att det är omöjligt att alla dessa pappor var rena svin.

Vi ska inte tro att detta är en lokal händelse, att det är något fel på enbart Lund.

Tar du fertil barn, där berättar man positivt om pappan, det ger resultat att barnet blir nyfiken på pappan.
    Har däremot mamman en uppriven vårdnadstvist vet oftast barnet om detta, barnet har varit hos soc, fått frågor ang pappan, mamman har berättat om varför dom ska till soc, ev vilka frågor som kan dyka upp, dvs man förbereder barnet.
    Barnet är nu involverad i tvisten.
    Det var inte svar på min fråga. Jag ställer den igen. 
    Hur ska pappan kunna hindra mamman från att smutskasta honom genom att hålla sig undan?
  • molly50
    Anonym (kompis) skrev 2023-01-18 15:52:10 följande:
    varför förstör ni TS tråd med er privata diskussion?
    kan ni inte ta den i en egen chatt eller en annan tråd?

Det är rejält respektlöst att gå in och kapa en tråd på det sättet. TS ropar desperat på hjälp och ni går in och spammar hans tråd. Varför? Snälla lämna
    Jag tycker inte jag har gått OT utan jag har försökt hålla mig till ämnet.
    Den som drog upp detta ämnet var Anonym (fkl).
    Så ta upp det där med honom/henne.
    Men jag kan däremot lova att om jag inte får ett vettigt svar på min senaste fråga så kommer jag att avsluta den diskussionen med den personen. 
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-18 16:59:39 följande:
    Ta gärna er diskussion vidare i nån egen tråd. Statistik om vårdnadstvister var inte vad jag frågat om här.
    LFF skrev 2023-01-18 13:24:51 följande:
    Mammor som skaffar barn på egen hand genom insemination har noll, nada och ingenting med TS situation att göra. Det påverkar inte heller TS möjligheter att vare sig få gemensam vårdnad (om han så önskar) eller umgänge med sitt barn. 
    ?inte heller nåt sånt som min fråga handlar om här. Diskutera nån annan stans!
    Det är inte jag som har diskuterat statistik här.
    Jag har försökt hålla mig till ämnet.,
    Men jag ber om ursäkt om det har spårat ur. 
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-18 17:14:05 följande:
    Helt jäkla spot on. Hur gick det sen för er ofrivilliga pappor var frågan. Men här blir mest snack om ta  ditt ansvar, statistik, och att inte gnälla. Att ta kontakt med tjejen här är för mig jävla jobbigt. Mår bara piss över hela grejen och får bara ångest jag tänker på det. Och mot det hjälper inte mycket att få tipset att jag skulle använt kondom. 
    Det kanske känns lättare för dig att skicka iväg ett sms till henne och fråga om ni kan träffas och prata om det här?
    Ta stöd och hjälp av någon vän eller släkting.
    Dina föräldrar t ex.
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-19 18:38:24 följande:

Verkar inte vara så många ofrivilliga pappor på den här sidan. Det var dem jag ville lyssna på hur dom upplevt det hela. Några få här bara.

Och varför duger inte de svaren?
    Tror du att du ska få annorlunda svar någon annanstans?
    Vad är det egentligen för svar du vill ha?
    Att det är ok att bara gömma sig och strunta i allt?
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-20 04:05:18 följande:
    Men är det så svårt att fatta? Har du själv blivit ofrivillig farsa? Nä men varför skriver du inlägg på inlägg då? Är ju inte till dig jag ställer frågan. Utan till olika oappo som har olika erfarenheter. 
    Nej,jag har absolut inte svårt att förstå. Tvärtom faktiskt.
    Jag förstår verkligen att det är jobbigt för dig.
    När jag blev gravid med mitt första barn så kände jag mig väldigt osäker och övervägde t om abort.
    Men jag valde att behålla och har aldrig ångrat det.
    Det jag har lite svårt att förstå är att du ju faktiskt har fått flera svar från män här i tråden som blivit ofrivilliga pappor.
    Men du verkar inte tycka att de är tillräckliga,
    Därav att jag undrar varför. Om det inte är svar du vill ha.
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-20 12:48:16 följande:
    Men man kan ju tro det faktiskt om du själv inte har någon egen direkt eller ens indirekt erfarenhet av den här situationen varför fortsätter du att skriva i tråden hela tiden? Du har ju varit i tjejens situation och kunde dessutom göra ett val om abort men du valde att behålla. Känner inte att din erfarenhet och dina inlägg hjälper mig att bearbeta det här heller. Men fortsätt du om du tror att min situation förändras av dina så kallade goda råd. Eller skriver du för att du själv ska tycka att du gjorde rätt val att du själv skaffa ett barn fastän kanske pappan inte alls ville? 
    Nej,jag har faktiskt inte svårt att förstå att du tycker det här är jobbigt.
    Inte alls faktiskt.
    Jag har bara svårt att förstå varför du inte tycker att de svar du har fått från männen här i tråden är tillräckliga.

Min man ville ha barnet. Och han hjälpte mig att ändra inställning.
    Så det handlade inte alls om det.
    Utan det handlade mer om det ekonomiska. Vi bodde inte ens ihop ännu när jag blev gravid.
    Och jag hade bara ett timvikariat.
    Så det var en stor osäkerhet.
    Men vi flyttade ihop innan barnet kom och jag fick senare ett längre vikariat och min man har ett fast jobb.
    Och vi fick senare ett barn till.
    Så jag säger bara att det kan gå bra.
    Jag tror bara att du måste våga söka hjälp.
    Och våga ta kontakt med mamman.
    Ju längre du väntar ju jobbigare kommer det att bli.
    Jag menar inte att vara elak och jag ber om ursäkt om du har uppfattat det så.
    Sen ska du också veta att det här är ett kvinnodominerat forum så du kanske inte får så många svar ifrån män här.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-01-20 13:50:17 följande:
    Nej,jag har faktiskt inte svårt att förstå att du tycker det här är jobbigt.
    Inte alls faktiskt.
    Jag har bara svårt att förstå varför du inte tycker att de svar du har fått från männen här i tråden är tillräckliga.

Min man ville ha barnet. Och han hjälpte mig att ändra inställning.
    Så det handlade inte alls om det.
    Utan det handlade mer om det ekonomiska. Vi bodde inte ens ihop ännu när jag blev gravid.
    Och jag hade bara ett timvikariat.
    Så det var en stor osäkerhet.
    Men vi flyttade ihop innan barnet kom och jag fick senare ett längre vikariat och min man har ett fast jobb.
    Och vi fick senare ett barn till.
    Så jag säger bara att det kan gå bra.
    Jag tror bara att du måste våga söka hjälp.
    Och våga ta kontakt med mamman.
    Ju längre du väntar ju jobbigare kommer det att bli.
    Jag menar inte att vara elak och jag ber om ursäkt om du har uppfattat det så.
    Sen ska du också veta att det här är ett kvinnodominerat forum så du kanske inte får så många svar ifrån män här.
    Jag ska tillägga att jag också har ett ex som hade en flickvän som blev gravid mot hans vilja.
    Hon hade tänkt behålla,men valde att göra abort ändå.
    Hon ljög dessutom för honom om sin graviditet för att hon trodde att han skulle lämna henne om han fick veta då det var på väg att ta slut.
    Så när han fick reda på det så valde han att göra slut och hon valde att göra abort.
    Och lika bra var nog det då ingen av dem var mogen för att bli förälder.
    Du verkar åtminstone bekymra dig och fundera fram och tillbaka på hur det kommer att bli.
    De,mitt ex och hans dåvarande,verkade bara se det som en slags lek. 
  • molly50
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-22 08:25:23 följande:

Jamen jag tycker att jag har varit övertydlig med vad det är för input jag söker här. Några få killar som varit i samma situation har svarat. Men sen 95% tjejer verkar det som. Jag har redan läst på allt detta med underhåll och den biten. Preventivmedel ja ja men det är försent nu.
    För att vara ännu tydligare här då. Hur fasen kan man ens bli en bra pappa och ens kunna älska sitt barn när det kom till under de här dåliga förutsättningarna? Liksom låtsas älska barnet. Lär ju barnet känna. Att jag känner mig tvingad till att bli pappa så känns det omöjligt. Oavsett om sexet var frivillligt för båda.Tror knappast det varit så jävla lätt för dessa killar att bli bra pappor. Ett tydligt exempel är Partner till ofrivillig pappa. Hon är tjej men beskriver sin killes situation ärligt.
    Jag fattar mer och mer nu att som kille i en sån här situation så blir man bemött med en massa moralkakor och tyckande. Men att det upplevs som ett jäkla trauma och overkligt för killen finns det lite förståelse för. Sen att det ska vara så jäkla lätt att knyta an till ett barn som kom till på det här sättet nja knappas. Men det är väl bara så att jag inte hittar de killarna här för att det är kanske så jävla jobbigt för dem att prata med någon om det bara.

Men faktum är att du inte kan veta vad du kommer att känna för barnet utan att ens ha kontakt med mamman.
    Om du tar kontakt med henne och sedan får träffa barnet så kan det ändras ganska snabbt.
    Det kan också bli så att du inte känner något.
    Du har ju inte heller varit med under graviditeten och fått känna barnet sparka osv.
    Därför tror jag det är bra om du tar kontakt med mamman så ni får prata ihop er om det här.
    Det här har ju inte varit frivilligt för henne heller,om jag har förstått det rätt.
    Men hon tvingas ändå gå igenom allt då hon upptäckte det försent.
    Så kanske kan ni vara ett stöd för varandra?
  • molly50
    Anonym (Partner till en ofrivillig farsa) skrev 2023-01-22 11:17:42 följande:
    Helt ärligt är jag rädd att andra moraliserar och dömer min man, och mig. Men det har inte hänt, iaf inte inför öppen ridå. Kanske snackas det bakom våra ryggar, men när det kommer på tal är de flesta väldigt ödmjuka, och anser att vi gör så gott vi kan, och det får räcka. detta är vad butiken har att erbjuda så att säga. Klart som korvspad det är svårt att knyta an till ett barn man från början endast känt ångest och motvilja inför. 

Ocj rent juridiskt är man inte alls skyldig att knyta an känslomässigt i sina barn, det är inte olagligt att inte vilja ha sitt barn. Det är inte olagligt att lura till sig en graviditet heller, men detta är väl priset mamman får betala då. Och som såklart även går ut över barnet, men det får hon räkna med som en påtaglig risk.

Helt klart försätter man sig själv, sitt barn och en annan motvillig förälder i en livslång situation som inte är till någons fördel, det får man som kvinna ha med sig
    Nu har ju TS inte blivit lurad.
    Utan mamman upptäckte graviditeten då det var försent för att göra abort.
    Så hon ville egentligen inte heller ha barnet.
    Men jag tycker att TS åtminstone borde försöka ta kontakt med mamman.
    Det kan mycket möjligt fungera bra då de inte har något bagage som fd par.
    Och vill han föra ett faderskapstest så måste han ju oavsett ta kontakt med mamman. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?