• Anonym (fkl)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (Bella) skrev 2023-03-13 16:22:01 följande:
    Att du har blivit tillsagd att de ska se till att du aldrig får träffa ditt barn handlar nog mest om vem du är och hur du är som person. Du framstår inte som helt frisk.

Huvudregeln är att vårdnad ska vara gemensam och delar man inte på boendet så vill man åtminstone att båda föräldrarna ska ha ett regelbundet umgänge med barnet. Så tänker Familjerätten, utefter det dömer domstolarna.

Om hadläggare på socialtjänsten vill hindra dig att träffa ditt barn har de garanterat mycket goda skäl till det.

Inte ens ditt eget barn vill träffa dig. Finns nog mycket goda skäl till det också.
    Äntligen börjar ni förstå, en person just gått igenom soc och tingsrätten, vann för att månaden efter hindras umgänge tänker inte rationellt, där nästa tid för verkställ dom ligger månader bort.
    Under tiden startar en ny utredning, den tar 4 månader, sedan tid till rätt, ännu någon månad.

TS gör liknande innan barnet ens är fött, ett barn som han inte ens träffat, går han upp i limningarna för tiden det tar.
    Det ses inte positivt.

Japp det var dåligt gjort av mig, men jag har även ett annat barn, varav jag berätta hur lätt man styr arv osv.
    Samtidigt som jag berätta vikten av samarbete, ts börja verkligen fel.

Sedan skriver man inte vårdnad på en helt främmande person, mamman vet inte ens vem han är, hur han är att ha o göra med. som sagt en jackpott om mamman skulle gå med på delad.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-13 16:58:26 följande:
    Vad fan är dina problem?
    Varför skiter du i medvetet att  läsa vad folk faktiskt skriver?
    Du har satt det i system  att strrunat i vad folk skriver och sedan kommer med den ena  absurda fiktiva scenariona efter de andra.

Vi har förstått hela tiden. Det är något du väljer, med bevisning, att inse att vi göra.

Frågan är varför det är så vitigt för dig 

Varför väljer att sitta och inbilla dig själv att du måste bjäbba på med dina ot tillägg?

Är det för att du vill skapa för dig själv en anledning till att säga åt folk "nu börjar ni äntligen förstå..", "nu förstår du" bla bla bla, annat trams som bevisar (för andra) att du skiter i att läsa innehållet  i inläggen du svarar på, osv?

Läs andras inlägg vad folk skriver..

Det du gör nu är bara låtsas läsa och sedan hittar på eget innehåll i andras inlägg i stället och håller dina fabler och fiktioner emot  den du citerar och svarar.
    Av den enkla anledning att jag varit i tråd rubrikens fråga.

Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

Det är inte vad tråden handlar om, det handlar om dom som inte varit med från start, som måste bygga upp allt ni andra redan haft gratis innan man ens skaffa barn ihop. Det finns inte i en relation där man inte känner varandra, bara träffats en, två kvällar.

Det fungerar på ett annat sätt, det är en längre väg o vandra.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 17:21:30 följande:

Fkl: Var det svårt att svara på mina frågor? Sver du gav svarade nämligen inte på någon av mina frågor, utan bara en massa annat svammel. 

Här kommer frågorna igen:

Vad är det för framtida problem du ser ang gemensam vårdad?

Är det du som är mamman till ts potentiella barn? 

Lära känna varandra, bygga upp förtroende, lära sig barnets behov, för detta krävs samarbete, samarbete och åter samarbete. där efter kommer förståelse för behov,/situation både för mamman ska känna sig trygg och framförallt barnet ska känna med nya pappan, även känna sig trygg att mamman o pappan kan kommunicera på ett tryggt sätt.

Finns inte detta blir det svårt med vårdnad från den position ts är i.
    Vi vet redan nu att det blinkar en röd varningslampa i mammans mobil när TS försöker få kontakt.
    Denna röda lampa måste TS få att sluta blinka hos mamman, vi alla vet att den inte gått igång av sig själv.
    TS förklarar själv vart han är i relationen, dvs obefintlig just nu, det är längre bort än vad samtliga här varit, vilket förklarar en del.

Mamman måste han starta med, inte ens säkert barnet behöver vara med första tiden/året.

Vem vet kanske jag är en kvinna som utfört detta, visar bara hur enkelt det är.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:06:24 följande:
    Hur vore det om du prövade att svara på mins frågor istället för annat som inte efterfrågades? 
    Du menar du är klyban? ni använder samma sätt, stavar fel, som "mins frågor"

Vems frågor menar du?

Jag svarar, som en som gått igenom det rubriken frågar efter, vet vad som krävs, att försöka ställa sig på tvären fungerar aldrig, det gör bara vägen längre.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:40:34 följande:
    Han har en del trådar om annat också. Hänger upp sig i saker och samlar om samma saker om och om igen. Precis som du. 
    Tror dom flesta känner till klybbe, många som inte svarar när personen dyker upp, det blir bara upprepning, samma svar till olika personer fast svaret är ett annat. samma svar kan fortsätta i månader, få har den uthålligheten.
  • Anonym (fkl)
    EpicF skrev 2023-03-13 18:47:48 följande:
    Precis som du. 
    Nej då, det ser du själv, du får svara som klybbe, jag kan skriva med flera samtidigt, ta bara denna tråd, är det 5-6 olika som haka på bara idag.

Ska inte nämna vilka trådar jag skriver på.
    Detta är bara en avstickare. tänkte ts behöver svar hur han ska gå vidare, om han inte gör rätt vet han nu vad som kan hända.
  • Anonym (fkl)
    EnAnonumius skrev 2023-03-13 18:53:11 följande:
    Ja med ETT inlägg var du topic.
    Resten av dina inlägg har och är så långt frånm topic man kan komma.

Till och med TS har sagt till dig att du är of topic.
    Men du vägrar att lyssna och kör med din jävla agenda och även kör över TS.
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 17:23:04 följande:
    Ni andra som svarar har inte varit här, ni har inte en blekaste aning vad det handlar. snackar en massa skit som inte hör hit, kanske i vårdnadstvist där man levt ihop o haft en samarbete, har en relation till barnet från start, har haft ett samarbete sedan länge.

Den enda som drar upp om vårdnastvister och vårdnad är du..
    VI andra diskuterar UMGÄNGESRÄTT. Och barnens rätt till umgänge med båda föräldrarna.

Är det mer kvalificerat skitsnack du skall komma med utöver dina klassiska projiceringar på omgivningen? Tråden handlare om att TS vill höra historier från ofrivilliga pappor och vad som hände sen för dem när barnet var född.

TS har även frågat om tips och råd vad han skall göra med fåäör den situationen han är i.

Något du har helt valt att ignorera och du fortsätter på din egna agenda och hittar på en massa olika saker vad tråden handlar om och även sjunker så långt som att IGNORERA TS när han säger åt dig att du skall sluta med dina OT inlägg.
    Du tänkte du har erfarenhet av detta rubriken frågar efter?

Ts behöver veta att det är inte säkert att det blir en promenad i vårsolen med sin son. Det kräver även uppoffringar, man måste ge av sig själv, just nu är den enda tanken "mitt"  tänk själv o jobba eller vara sambo med en person som uttrycker det är "Mitt"
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 19:17:17 följande:

Ja,varför ska han lita på en kvinna som bara hör av sig och talar om att hon är gravid med hans barn,men sedan inte låter honom träfa barnet?
    Vad finns det som säger att hon inte har legat med andra killar vid samma tidpunkt?
    Det är just därför som TS ska ta ett dna-test så han slipper betala underhåll för ett barn som kanske inte är hans.
    Om hon vägrar att gå med på det så är det ju synnerligen märkligt.
    Då har hon inte barnets bästa för ögonen.

Ja,det finns barn som har växt upp med en ensamatående förälder som det har gått bra för.
    Men det finns barn som mår dåligt av den orsaken också.
    För att t ex pappan inte är närvarande.
    Barn som kanske får reda på att det har en pappa senare i livet och att mamman har ljugit om allt och undanhållit barnet pappan t ex.
    Tycker du att det är ok?

Vi har haft en skribent här som berätta om just detta, även jag har lyft fram Williams historia, där bägge berättar samma sak, barnet är så påverkat av mamman att allt hon berättat blir en sanning för barnet.

Dessa fick ingen chans o förklara hur det verkligen låg till när barnet väl blev vuxet. 
    Vi alla vet att det inte ens är en idé att försöka förklara för barnet vad som hänt, man rekommendera inte detta, man ska lägga korten på återställa och få en bra relation istället. 
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 19:24:57 följande:
    Och om han skulle fästa sig vid barnet och det sedan visar sig inte vara hans?
    Hur tror du att det kommer att påverka TS då?
    Det är som precis allt annat, ska jag våga satsa på denna relation, man får aldrig några garantier, men vad man däremot vet är, om man satsar har man allt o vinna.

Det samma gäller för ts, han behöver inte bli ihop, med tanke på den korta tid han kommer träffa barnet innan utredningen är klar,  fattar han tycke o ändå gillar barnet kan relationen fortsätta, många ensamma mammor har en fadersgestalt för sitt barn.
  • Anonym (fkl)
    molly50 skrev 2023-03-13 19:28:04 följande:
    På vilket sätt menar du att TS har betett sig illa?
    Betedde du dig också illa då,eftersom mamman vägrade låta barnet ha kontakt med dig?
    Genom att nämna att han vill inte ha kontakt innan han vet att barnet är "Mitt"

Ha kontakt med någon, tänka efter vad man säger, är en del av samarbete, sedan hade det inte spela någon roll o ha fortsatt kontakt med tanke vad som hänt. man behöver inte träffas, man kan sms:a, prata i tele, ge lite omtanke o stödjande ord, det är inget högt pris på själv uppoffring.

Nej för mig fick syskonet problem, blev uthängd av kompisar på nätet, var en tjock lunta av utredningar från soc/bup. där soc ansåg att splittra barnen under en familjekris är något man inte gör. Barnen behöver varandra hela tiden, varav svar från dotter om 1 till 1,5 år vill jag träffa pappa igen. men inte just nu när det är jobbigt hemma.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?