Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
Läkaren kunde sjukskriva mig 2 gånger 3 månader, lev livet, fjällturer, res, umgås med familj, vänner. vill du ha tabletter mot depression det var allt hon kunde göra.
Det tog ändå några år att komma över detta, läst massor om personer som råkat ut för liknande. Alla beskriver hjälplösheten, utlämnad. Det är detta TS måste förstå, chansen att även han råkar ut för detta är mycket hög, dvs bli pappa och inte ens bott med mamman.
Många människor förstår inte detta, hur dömd man blir när man berättar, jag har ett barn jag inte får träffa, alla dömer en direkt, det är just detta som är så skamligt, det blir en dubbel skam, man mår dåligt och blir i sin tur dömd av andra.
Därför är mitt råd till TS lämna det bakom dig.
Mitt ex träffa dessutom en man som själv fick barn med en just innan henne, han träffade inte heller barnet, barnet o mamman bodde i en annan stad. Men så fort dom fick barn, blev det problem för mig. Detta är mycket vanligt.
Men faktum är ju att du inte har en aning om hur mamman till TS kommande barn kommer att bete sig.
Om jag har fattat det rätt så ville du träffa ditt barn.
TS verkar inte vilja ha med sitt barn att göra överhuvudtaget.
Och han verkar inte vilja läsa och ta till sig av de inlägg där män skrivit att de har tagit sitt ansvar eller de som skrivit att de ångrat att de inte har gjort det.
Så du hjälper ju knappast TS om att komma till insikt om att han måste ta sitt ansvar,med dina inlägg.
Tvärtom så uppmuntrar du ju honom att strunta totalt i barnet.
Det är inte för barnets bästa. Det är att bara tänka på sig själv.