Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
Anonym (Erik): Tjejn gick på mini-piller, dvs hon har tagit sitt ansvar för skydd mot graviditet.
Anonym (Erik): Tjejn gick på mini-piller, dvs hon har tagit sitt ansvar för skydd mot graviditet.
Anonym (Juridisk abort): Nej, hon hade heller inget val eftersom upptäckte det försent.
Miss Skywalker: Det är inte alls säkert.
Och nej, man är mänsklig även om man inte få känslor för sitt egna barn.
Anonym (huridisk abort): Rent tekniskt är det inte försent. Men det är en större grej att göra abort så sent och kan vara oerhört känslomässigt. Så för kvinnan var det försent, därför ändrade hon sig.
Anonym (Juridisk abort): Kanske att val hun är tvungen att ta? Vi vet ingenting om kvinnan. Hur hon är. Relgion etc. Det enda vi vet är att hon, tillskillnad från ts, faktisk tog sitt ansvar för att skydda mot graviditet.
Jamen alltså ni skriver en massa om juridisk abort här. Och att jag skulle tänkt på att haft kondom. Det är ju försent och var ju inte det jag frågade om ens. Barnet kommer ju att födas oavsett jag vill eller ej. Är ju mer hjälpt av att få höra hur det gick sen. Liknande fall. Nån som varit i samma läge. Nä har inte haft nåt förhållande me tjejen och inte blivit lurad på så sätt.
Alltså jag har svårt att tro att jag kommer att få några som helst känslor för en unge som föds av en tjej jag bara haft ett engångs med. Aldrig varit ihop ens vi känner ju knappt varandra. Jag är inte alls redo att bli pappa eller gillar inte ens barn. Har liksom nog med att ta hand om mitt eget liv och få det att funka just nu med jobb, ekonomi och bostad Vill helst bara glömma hela skiten och förtränga allt.