• Anonym (111)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (Noway) skrev 2023-01-31 21:28:39 följande:

Kan jag själv kräva att få göra ett sånt test? Eller bestämmer mamman sånt? Kan fasen inget om hur sånt här går till. Känns inte direkt läge att kontakta henne nå mer förrän barnet är fött. Hur jag ens får reda på när det har hänt då? Vet bara att det skulle va i slutet av mars eller kan man ta reda på det nå nåt sätt? Eller ska jag fortsätta ta kontakt ifall hon inte blockar mig? Sån jäkla nightmare allt det här.

Om hon säger nej så går man via socialtjänsten för att få till ett test. Det går så klart inte göra förrän det finns ett barn. Givetvis vill de flesta som kanske är pappan, veta om det stämmer eller inte. 

Vad som händer därefter får du ta ställning till då. Om det ens är du som är pappan. Om du klarar av att vara en närvarande pappa eller inte. Men du vet ingenting just nu, och du kommer veta mer efter ett DNA.-test i alla fall. Så chilla lite nu och planera för de här stegen.

Skriv ett snällt meddelande till till henne tycker jag. Skriv bara att du är ledsen att situationen är som den är, att du fattar det är tufft för henne också. Att du finns där om hon vill prata mer. Tjata sen inte utan hör av dig efter att barnet fötts, om hon inte gjort det själv. 

Jag kanske har missat i tråden (har inte läst allt), men det finns ju en tråd just nu av en tjej i samma sits som den blivande mamman i den här tråden. Är det samma månntro? 
  • Anonym (111)
    Anonym (fkl) skrev 2023-03-13 12:57:12 följande:
    Berätta det till adoptiv barn, eller donator barn, vi har sett i år hur det fungerar, föräldrar som gick ut med detta berätta en skrämmande historia hur personal nästintill tvingade ett barn att följa med, där även en mamma berätta hur soc tagit hennes barn, det fanns ett syskon, dessa splitta man på, skicka ena till ett helt annat land, hon blev sedan godkänd som mamma och vägras få ta kontakt med sitt barn. och det landet heter Sverige.
    Har du svarat i fel tråd? Det här passar inte alls in med det som den här tråden beskriver. 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?