Hur gick det för er ofrivilliga pappor?
Och varför tror du att detta handlar om dina känslor? Du har varit med om att slarva dig till ett försvarslöst barn, dina egna kränkta känslor har inte med saken att göra. Väx upp.
Och varför tror du att detta handlar om dina känslor? Du har varit med om att slarva dig till ett försvarslöst barn, dina egna kränkta känslor har inte med saken att göra. Väx upp.
Allrså det var inte oskyddat heller hon åt minipiller men blev magsjuk dagen efter så de skyddade inte.
Det är ju ingen fel. Ni gjorde båda vad ni kunde. Det är så klart en märklig situation.
Nu försöker du rättfärdiga den väg du vill gå. Men är du inte missbrukare, kvinno eller barnmisshandlare eller pedofil så har du antagligen ganska goda möjligheter att bli en bra pappa. Lita på dig själv. Du ska bli pappa. Luft huvudet. Var stolt! Det kommer bli en jävla resa.
Ge dig själv möjligheten att bli en av viktigaste personerna i en ny människas liv. Den där ungen kommer älska dig mer än någon tjej någonsin kommer göra. Jag förstår att det inte går att ta in. Jag vet själv hur jag var i din ålder. Men lita på mig. Du kommer vara hjälten som försvarar mot allt ont. Som tröstar när knäna skrapats eller när någon varit dum. Du behöver inte vara någon filosofisk mästare. Ofta räcker det att du finns där.
Verkar inte vara så många ofrivilliga pappor på den här sidan. Det var dem jag ville lyssna på hur dom upplevt det hela. Några få här bara.