• Core

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Det är fantastiskt att få växa med sitt barn, ni upptäcker världen tillsammans.

Ungen klarar sig utan dig, men FAN vad du går miste om saker. Du får barn ung, det fick jag också, nu är jag 33 med barn i tioårsåldern. Jag pluggar och har nu mer möjlighet att resa och leva livet som jag ?missade?, i en ålder där jag uppskattar det mycket mer, än jag hade gjort i den ålder jag söp skallen i pixlar.

Du har en möjlighet, den bästa ?hämd? du kan ta ut på henne är att vara en bättre förälder som vill ha så mycket vårdnad som möjligt.

• Core
    Anonym (Noway) skrev 2023-01-20 17:11:15 följande:
    Jag har ju inte påstått att jag bara vill ha svar från ofrivilliga pappor som valt att inte ha nåt med tjejen/mamman och barnet att göra. Även om det kanske så jag känner just nu. Kanske hänger dom på Flashback eller nåt sånt ställe who knows? Min fråga skulle nog få väldigt olika svar där än här. Jag valde att fråga här för att det känns seriösare. Men 95% tjejer här är inte så mycket egen erfarenhet. Kanske finns nå ofrivilliga pappor forum nån stans? 

Det är inte seriösare här. Visst, Flashback är fullt med puckon och extremister, men de kloka råd är oftast från bildade människor, här är det mest missnöjda människor i mjukisbyxor som svarar.

Det är HELT omöjligt att diskutera en sakfråga på familjeliv, det här är en åsiktskorridor full med moralpredikan. Mitt tips är att logga ut och titta aldrig bakåt!

Jag läser här för nöjes skull, folk är ju så korkade att det är komiskt.

• Core
    Anonym (Båda ofrivilligt föräldrar) skrev 2023-01-23 23:27:09 följande:

Av det du skriver hör så är det bäst att du öht inte finns i barnets liv, då du är för omogen och oansvarig för att hns kunna fungera som en halvbra pappa. 

Ja TS har aldrig sagt något annat?
  • Core
    Anonym (....) skrev 2023-01-25 19:23:34 följande:

Nu börjar detta bli lite väl tjatigt..
    TS tar inte till sig av nåt utan verkar helt hakat upp sig på att han inte kan älska barnet för att mamman och han inte har en relation. 

SÅ många barn som bara behövt en förälder där, som skydd... speciellt då den andra visat helt olämplig.
    DET borde du tänka på mest, då det är DITT barn. Hur ska dess framtid bli?
    Dvs det är DITT barn som kan fara illa bara för att du fastnat... 

Han efterfrågade män som varit i liknande situation, för att få stöd i hur han ska hantera framtiden.

Han fick 40 medelålders kvinnor som läxade upp honom, vad fan hade du räknat med? Pojken har en komplex situation att landa i och finna lösningar på, att Kerstin 47 kommer in och skriver att han minsann får skylla sig själv, ni driver honom åt fel håll kan jag säga.

procentuellt kommer ett par av er här inne ha söner i samma situation, skulle vara roligt att höra vad det bli för ljud i skällan när han lyckas göra nått rökande svanktatuerat patrask gravid, som sedan beslutar att behåll. Något säger mig att ni kommer att anpassa era åsikter då
  • Core
    Anonym (korven) skrev 2023-01-26 22:07:13 följande:
    hur vet du att alla anonyma nicks är medelålders kvinnor?

samt att du skriver saker (i ett annat inlägg) som "undra hur folk här skulle reagera om deras söner gjort nåt patrask med svanktatuering gravid/hur råden skulle anpassas då" är riktigt obehaglig människosyn på fler nivåer. typ som att sådana duger att knulla med men inte att ha barn med? eller vad menar du?

Låter som att du, Kjell, 47, har lite hora/madonna-syn på kvinnor.
    Jag syftade på att måla upp motsatsen till en svärmorsdröm.

Precis som jag inte dömer TS dömmer jag inte unga kvinnor, läs gärna mina inlägg i tråden om fillers. Men här, i högmodsborgen familjeliv däremot, dömer man de allra flesta på appearance 
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?