• Mimosa86

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Anonym (Kvinnan har inte rätt) skrev 2023-01-02 21:25:00 följande:
    Kvinnor kan snacka om att det är viktigt med samtycke men det gäller tydligt bara när kvinnorna vill ha samtycke från männen när det är på deras villkor. 
    Två föräldrar utan ett gemensamt beslut att skaffa barn är inget samtycke 
    Men båda har samtyckt till sex. Sex innebär barn om man inte skyddar sig. Om man inte är beredd på den konsekvensen så kanske man inte är mogen att
     ha sexuella relationer?

Om barn är det sista man vill ha, då drar man på gummi även om hon är fullproppad som en Belgien blue med preventiva hormoner. Kvinnan får skydda sina ägg, mannen sina spermier.
  • Mimosa86
    Anonym (Noway) skrev 2023-02-01 12:09:29 följande:

Att jag inte kontaktat henne förrän nu ca 7 veckor efter jag fick veta är jag då helt jäkla pantad och diskad i allas ögon här att alls kunna få träffa barnet i framtiden? Finnas där på nåt sätt. Om det nu är mitt. Utan då är det på hennes villkor hon kan neka mig helt för att jag inte tagit kontakt när hon inte heller gjort det. Är det så är det ju lika att jag bara lägger ned allt å skiter i om barnet inte får veta vem farsan är för då är det ju ändå ingen ide liksom. 

Men snälla, skärp dig.

du är vuxen, du har försatt dig i den här situationen och du slår bakut för lite kritik och motstånd?

Du har all rätt till ditt barn. Mamman kan inte hindra dig från det. Sluta bete dig som en tjurig tonåring och visa att du är en vuxen man.
Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?