Anonym (M) skrev 2023-01-01 15:24:05 följande:
Jag har inte alls menar att hacka på TS, det är din märkliga inställning som jag hackar på.
Vad jag menar med förmån är att du anser att TS ska få förståelse ifrån tjejen och inte pressa honom att träffa barnet, hur ska tjejen få samma förmån? Att få träffa barnet lite som hon känner för och inte bli pressad innan hon är mogen. Du verkar anse att TS ska hon dadda med och ta med silkesvantarna, för annars är hon ingen bra tjej. Störtlöjligt. Varför uppmanar du inte TS liknande? Om du är en rejäl kille så hjälp till med barnet och pressa inte tjejen, hon behöver komma och gå som hon vill tills hon är mogen. Helt absurt eller hur.
Och abort är inte nödvändigtvis alls chansen för alla eller ens ett val att överväga, det är faktiskt inte direkt som att snyta sig eller någonting sådant. Möjligheten finns för de som önskar det, men det är verkligen inget givet alternativ och ingenting som man ska behöva klandras för att man inte väljer. Så abort kan du räkna bort ifrån resonemanget. Det är enbart en möjlighet att överväga om kvinnan själv vill det.
Ok, nu förstår jag din fråga. Men är det en "förmån" för tjejen att inte träffa sitt barn? Hon har ju valt att behålla och då förutsätter jag att hon är mer mogen än TS. Hon ska inte "dalta" med TS för sin eller hans skull utan för barnets skull, det barn hon valt att behålla. Det ökar chansen att TS så småningom väljer att vara närvarande i sitt barns liv. Och som sagt har TS inga förmåner.
Ingen mer än TS klandrar tjejen för hennes val. Men återigen, hon hade ett val. Självklart kan du inte bortse från abort.
Jag har också varit tydlig med att TS bör ta sitt ansvar. Men när han är mogen för det, inte tvinga på barnet en kontakt som inte vill ha med hen att göra.
Kvinnor verkar ha en naiv tro att om bara pappan får se sitt barn uppstår glödande kärlek direkt. Så enkelt är det inte...