Inlägg från: Anonym (Mor till fyra) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mor till fyra)

Hur gick det för er ofrivilliga pappor?

Jag är kvinna. 
    jag kanske i ert tycke har en konstig åsikt men jag tycker att man är två i ett sådant beslut som ett barn. Jag tycker inte att det är kvinnans beslut att behålla barnet bara för att det är hennes kropp som skall bära barnet. 
    hur många veckor har Denna tjej varit gravid? 

har jag fel att tycka att män trotts ej skyddat sig borde få säga med all rätt att vi var två som låg med varandra men jag vill inte vara en närvarande förälder för att det är inte något jag klarar eller vill nu eller med dig (kvinnan) över huvudtaget. Då borde kvinnan i detta läge (tycker jag) kunna ta ett eget beslut över vad hon tycker. 
    har du vågat vara så ärlig till henne? 
    vilken kvinna vill frivilligt ge ett barn dessa förutsättningar att inte från början ha en pappa som är med på denna resa tillsammans med mamman mot samma mål? 
    hade Jag varit man och sagt detta hade jag fått oändligt mycket skit jag vet men jag tycker inte enbart att kvinnor skall avgöra detta utan även Mannen. visst vi skall inte ha ett samhälle där kvinnor tvingas till abort men vi borde inte ha ett samhälle som tvingar pojkar att bli pappor ä. De var två som skulle ha tänkt på skydd. 

Svar på tråden Hur gick det för er ofrivilliga pappor?