Inlägg från: Anonym (fabulous) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fabulous)

Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu

Anonym (Ångesten) skrev 2022-12-28 11:15:01 följande:

Okej, själva tjafset kvällen innan julafton var såhär:
    Allt började med att vi ej hade setts på ca 2 veckor för vi hade vart borta på vardera håll, jag hade tex vart hos en vän i Värmland (jag bor i Göteborg) och firat Lill jul och Lill- nyår med henne bara för att jag hade planer med denna mannen över nyår och inte kunde närvara på den stora festen på nyårsafton med alla andra för att han och jag, med barnen skulle umgås och jag värderade/prioriterade det. 

Så alltså vi hade ej setts på 2 veckor dagen innan julafton så han och jag möttes upp på en restaurang här i stan, vi åt och delade en flaska vin, sen var det bestämt att jag skulle sova hos honom och vi tog en taxi hem efter maten till hans hus. Där fick han en liten julklapp av mig. 
    Sen sitter vi med lite snacks och god dryck i soffan och då ringer hans polare och säger att han är ute på krogen och dricker lite juldrinkar med ett gäng och att han är välkommen. Då denna mannen snappar upp denna idén och säger att han ska ut med sin polare men att jag kan vänta hemma här sålänge så kommer han tillbaka sen

DUMPAAAAAA!

En så socialt inkompetent man vill jag inte ha att göra med bara.

Så gör man inte, spelar ingen roll om det är en vän eller partnern eller svärmors fasters kusin som är i stan och tiggde om att sova över- ska du ut så där spontant så tar med (eller erbjuder åtminstone) den som är din gäst att följa med, punkt.

Vilka otroligt pinsamma män det finns!
  • Anonym (fabulous)
    Anonym (Ångesten) skrev 2022-12-28 13:57:18 följande:

Grejen är ju den att det spelar ingen roll vad jag gör för visar jag minsta lilla missnöje eller ställer enligt honom obekväma men rimliga frågor där jag konfronterar hans beteende eller hans ordval när jag känner att något inte står rätt till och tydligt visar att jag blir ledsen/arg/besviken så tar han så JÄVLA LÄTT på kritik så han blir taggarna utåt och gör saken värre än vad den är och blir typ såhär elak. I början när vi träffades så sa jag ofta ifrån när vi väl blivit bekväma med varandra, jag visade mina gränser och hade noll tolerans av saker som gjorde mig ängslig i hans sätt att vara på. Det ekalerade ibland men alltid kom han krypande tillbaka, han bad om ursäkt på den tiden. Men ju mer jag märkt med tiden under alla dessa år är att han är en extremt känslig person på insidan som inte kan ta att någon säger att han gör/beter sig fel för då tar han så extremt illa vid sig och går till försvar, blir barnslig och känner sig otrillräcklig och typ ber än att dra då om han är så dålig. Han kan alltså inte kommunicera när man ifrågasätter hans persona och hans negativa sidor.
    Ju mer jag har märkt att det är bättre att ibland hålla käften och stryka honom medhårs desto värre kan han bli mot mig vilket resulterat i att han är som nu och har vart i dessa dagar kring jul och nyår. 
    Jag fattar att det är sjukt osunt att leva så men jag har alltid älskat honom och alla våra bra stunder har vart så intensiva och kärleksfulla så man har levt på det. Och som jag sa, senaste året tycker både han och jag att vår relation har utvecklats till det bättre Och blivit så mycket trevligare. Men nu? Vad har jag gjort honom?

Du kan inte ha en bra relation med en karl som gör dig till en tigande och lidande  dörrmatta. Det är ju bara för att du helt har lagt ner att vara dig själv och säga ifrån på helt rimliga saker som det "funkar", fattar du väl?

Snälla sök hjälp hos psykolog för du låter enbart hjärntvättad till att leva för en annans skull.

Jag hade också haft ångest om jag lät en idiot trampa på mig dagligen men nu har jag lyckligtvis lite för stort ego för att låta det hända. Finns många kvinnor som vittnat om att deras stress och ångest minskade eller helt försvann bara de blev av med karlsloken.
Svar på tråden Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu