• Anonym (!!!)

Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu

Anonym (1111) skrev 2022-12-29 08:48:50 följande:

En parter som sitter med mig i soffan för myskväll, släppa allt för att en polare ringer från krogen, blir arg när jag säger att vi sitter ju här och har trevligt tillsammans och kallar mig bitch + att han ska ringa upp kompisen och tala om att han inte kan komma till krogen för att han har en bitch bredvid som inte tillåter att han får ha kul -    hur kan NÅGON vilja fortsätta tillsammans med en sån partner? TS, exakt detta har du beskrivit och det lär ju inte varit första gången han betedde sig så illa mot dig. 

Ja hade rest mig ur soffan den gången, sagt: "men då ska du få slippa den här bitchen sörru!" ¨kt hem till mig och aldrig haft med idioten att göra mer. 
    Hur har du stått ut i 5 år TS? 

Ja synd att många kvinnor inte inser sitt värde och står ut med såna rövhål år efter år..
  • Anonym (!!!)

Och ts reaktion är denna..

?  Jag sa då, att vi måste prata om varför det här sker och varför han reagerar så som han gör och varför jag reagerar så som jag gör som 2 vuxna människor, så jag gjorde allt i min makt för att rädda situationen och om det eventuellt blivit missförstånd. Men han vägrade låta mig prata till punkt utan avbröt mig hela tiden att jag bara var så dramatisk och dum. Han sa då i affekt att hans barn gav han kärlek och trygghet och att det räckte med dom på nyår för jag bara tog massa energi från honom ändå.?

Ts tar alltså dessutom på sig skulden för ?missförståndet? .

• Anonym (!!!)
    Pope Joan II skrev 2022-12-29 13:49:39 följande:
    Där skiljer sig ditt synsätt från mitt. 

Det finns rätt många saker som jag hade tyckt varit rimligt att låta gå före en myskväll tillsammans med min partner sedan fem år tillbaka. En vän på genomresa, en vän som erbjöd en aktivitet som inte min man skulle vara road av, en väninna som min man inte har något utbyte av, en vän som vill diskutera något i förtroende - det finns som sagt många anledningar till att inte erbjuda sin partner att följa med. Jag tycker inte att det är oförskämt heller, jag hade snarare tyckt att det var oförskämt av min partner att ifrågsätta mitt beslut. 
    Oförskämt att ifrågasätta..

Vi är ganska många som tycker det är oförskämt att plötsligt dra iväg när man har besök oavsett partner, vän eller tid tillsammans. Men nu är det inte vad vi ?tycker? som räknas. Ts blev besviken och hon har rätt att känna så och uttrycka det utan att bli kallad fula ord och bli hotad om att vännerna ska få veta hur hemsk hon är. 

Men som vanligt i dina inlägg tar du alltid ut din bitterhet på kvinnor oavsett hur grisigt mannen betett sig. Varför detta förakt mot ditt eget kön?!
  • Anonym (!!!)
    Pope Joan II skrev 2022-12-29 18:35:58 följande:
    Jag tar mig rätten att tycka som jag tycker oavsett hur många som tycker annorledes. Vidare så hanterar jag frågeställningar utifrån helt andra parametrar än vilket kön frågeställaren har. 
    Anonym (Lilly) skrev 2022-12-29 14:47:14 följande:
    Fast nu var ju frågan en utekväll och inget annat. Hade det handlat om en vän i kris hade det varit förståeligt om särbon behövde ge sig av. Men ut och dricka när de hade planer?

Och om det var något som bara var nöje men som ts ändå inte skulle uppskatta, så borde ju mannen sagt att ikväll har jag andra planer men gärna imorgon/nästa vecka/dag som passar.

Det var ju inte så att ts och mannen bara satt hemma och inte gjorde något speciellt, de hade bestämt att tillbringa denna kväll tillsammans och då drar man bara om det är nödfall, inte för andra nöjen.
    Jag ser fortfarande inte det som märkligt. Kompisen var ute med ett gäng vänner, kanske gemensamma, och ville att ts särbo skulle ansluta. 

Vad var det för planer ts och mannen hade? De hade varit ute och ätit och satt i soffan och åt snacks och drack något när samtalet kom - det låter inte alltför speciellt i mina öron. Ts skulle sova över, och det hade hon väl kunnat göra ändå (det skulle jag tro att hon gjorde också).
    Du tar dig rätten men vill ändå ta den rätten att tycka från ts. Tycker hon att det var viktigt är hon tonårsaktig och påfrestande person. Du skriver inget om hans beteende utan skyller även det på ts och att hon skulle gilla drama.

Man blir inte förvånad när du oftast dömer kvinnor hårdare än män.
Svar på tråden Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu