Inlägg från: Anonym (Att välja sina strider) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Att välja sina strider)

Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu

Anonym (Ångesten) skrev 2022-12-28 10:15:54 följande:

Det som stör mig är att hans barn är liksom stora barn, den minsta är 13 år och alltid när man är hos han i hans hus och hans barn är där så sitter dom mestadels på sina rum 80% av tiden med sina datorer, spel, vänner och tv apparater. Och dom lyfter knappt på ögonbrynet för ty jag är där, just för att dom är så van vid att jag och deras pappa har vart med varandra så länge nu, både vardag och högtider.
    När vi pratades vid i måndags så sa han ju ändå att jag kunde komma förbi på kvällen, laga mat och chilla som en vanlig kväll och jag var helt med på dom noterna och det dög fullt ut, bara jag slapp sitta själv och jag var väldigt positiv till att bara ha en soft kväll men med han i sällskap. Men så igår då från ingenstans när jag ringer honom och lyfter ämnet och försöker bestämma en tid mer, lite bra att veta liksom om vi ska ses vid 17.30 eller 21.30 liksom för bägge tider är kväll så ville bara kolla status men då blev han njaa, hmm, vi hörs imorgon om nyårsafton, vi bokar absolut ingenting. 
    Och då blev jag stressad eller besviken för att det lät som att han mer eller mindre skulle ställa in, och varför får jag inte komma nu när hans barn ändå är friska och han ska ha lunch med det andra paret mitt på dagen? 
    Vad är det som gör att jag inte får vara med honom och barnen på kvällen längre? Det skiftar liksom från dag till dag, hans attityd till att vara med mig på nyår eller inte. Och så tycker inte jag man gör, när den personens enda andra alternativ är att sitta själv i en etta. 
    Såklart jag vill veta och det skaver att känna sut såhär utfryst när det från första början var mer storslagna planer på att verkligen ha en nyårsfest. 

Jag personligen tycker att det ligger på HANS ANSVAR att se till att jag får en nyårsafton ihop med honom på ett eller annat sätt, nu när jag tackat nej till alla andra vänner och bekanta som åkt bort över helgen, just för att han bjöd in mig till hans hem med hans barn. Och nu är barnen friska, alltså jag fattar inte och jag får inte ifrågasätta??!

Jag tänker att hela denna grejen faktiskt berättar för dig om hur er relation fungerar. Som förälder kan jag sympatisera med att barnen kommer först och att man behöver vara lite flexibel. Som vanligt vuxen tänker jag dock att det faktiskt är upp till båda parterna i ett förhållande att snappa upp vad som är viktigt för dem andre.

Han borde snappat upp att detta är en viktig grej för dig och genom att helt hålla dig i limbo så kommunicerar han tydligt att det faktiskt inte spelar någon roll för honom att du får det du tycker är viktigt. Vad är det för omsorg? Är det schysst? Nä. 

Man får tycka att nyår är oviktigt, men då är det fan så mycket ärligare att faktiskt berätta det. I min värld slösar du tid på en däst tonårspappa! 

I min värld är detta ett symptom på att ni är i helt olika faser av livet. Han i sitt hus med barnen och du ensam i din etta! 
    Lika barn leka bäst och är du verkligen säker på att du vill leva ett sådant trist liv att nyår är en väntan på att det kanske blir något?!
    Anonym (väldigt) skrev 2022-12-28 10:54:53 följande:
    Jag tror snarare att mannen börjar bli less på TS. Kanske pga grälet innan jul eller på det stora hela. Kanske inte tillräckligt för att vilja avsluta relationen, men tillräckligt för att känna att han vill ha lite avstånd. 

Och han upplever TS som kärvande just runt nyår, hon förväntar sig att han ska ordna stor baluns så att hon får använda sin klänning, smink och nya smycken. Medan han kanske redan från början helst ville ha en lugnare tillställning. Och u med grälet så ids han inte ens låtsas genomföra hela grejen för att Needy ska få klä upp sig.

Nu är det upp till TS att bestämma vad hon vill med sitt liv, utan att lägga allt på att nån annan ska fixa hennes behov och önskemål.  
    Det spelar ingen roll vem som tröttnat. Bryr man sig om någon så förtjänar den rak kommunikation. Som flickvän får man faktiskt lov att vara lite krävande... Och att försöka låtsas som att man vill, när man inte vill berättar jävligt mycket om relationen.

Att låtsas som ingenting när en flickvän planerar middag och tackar nej till massa annat är precis lika needy. Vill han ha lite avstånd är det rimligt att vara tydlig och ärlig, inte att fegt nödlögna sig ur situationen och skylla på barnen.
    Anonym (Lägg benen på ryggen) skrev 2022-12-28 11:01:51 följande:

Välkommen till livet med separerad pappis.
    du blir enbart respekterad om du ställer upp som glad  sällskapsdam. Om det blir minsta lilla motstånd, såsom att du faktiskt står upp mot dig själv i bråk som han kanske dessutom orsakar, så skiter han högaktningsfullt i dig. Extra roligt om du får betala ett högt pris, såsom att sitta ensam på nyår. Stick min vän, stick!

+1
    Anonym (Ångesten) skrev 2022-12-28 12:02:08 följande:

Ja men han är ju feg? Ser ni inte det? 
    Varför gör han såhär när han vet att jag kommer bli lika besviken när/på vilket sätt han ställer in alternativt gör slut? Det blir ju liksom inte mer smärtfritt för mig bara för att han skjuter på det så långt fram som möjligt, tvärtom. 
    Jag tror att barnens mamma vill fira med dom för hon har heller inte några planer och eftersom dom har fått upp kontakten detta år igen efter många år av noll kommunikation så är hon säkert öppen för att fira med sina barn vara för att dom är hos sin pappa och han har en enorm respekt för att inte hamna i trubbel med henne igen då hon är väldigt dominant och kan paja gabska mycket för honom som han har i plan på sikt. Vi har aldrig träffats hon och jag. Så det skulle kunna vara så att han inte har stake nog att säga att hon inte är välkommen för att det är barnens mamma och han har barnen. Och barnen vill säkert om möjligt fira med sina bägge föräldrar på samma ställe. Och därför gör han såhär mot mig och håller mig på avstånd för att han kanske inte vet om hon dyker upp eller ej och att det då skulle bli lustigt om jag ar där då. Magkänslan säger att det kan handla om detta. 
    Hon har nämligen använt barnen som vapen innan mot honom när hon inte vart nöjd med vad han gör eller hur dom kommunicerar vilket har gjort till att han viker sig för henne stup i kvarten. 
    Sen tror inte jag att han aldrig vill träffa mig mer för då hade han sagt det för länge sen utan han gör såhär för att jag inte ska bli svartsjuk i onödan och för att behålla mig till efter storhelgerna då barnen inte är hos honom längre. Han vill ha mig men bara på hans villkor, när det verkar passa honom nu för tiden.

Vi har naturligtvis inte fullständig koll på varför din pojkvän beter sig omoget och fegt. Det vi däremot har koll på är att vad som än händer så berättar det som händer, här och nu, någonting om vilken typ av relation som ni faktiskt har.

Han vill kanske ha dig... Men faktiskt inte den du är .. utan en annan tråkig "leva för smulorna"-variant. Nån som är tillgänglig och som man inte behöver visa att man bryr sig om... Utan som finns där hur självisk man själv är.

Lägg ut en fråga på Facebook om att dina planer ändras och att du saknar fest! Du kommer garanterat ha kul.
Svar på tråden Han verkar sabba hela nyår, om inte annat får han mig ur balans just nu