Kan killen kräva faderskapstest?
Misstänker här att den killen som tjejen utpekar som pappa inte gärna kommer att på sig faderskapet utan att först göra ett faderskapstest.
Det har varit en valmöjlighet.
Misstänker här att den killen som tjejen utpekar som pappa inte gärna kommer att på sig faderskapet utan att först göra ett faderskapstest.
Ja killen har blivit kontaktad av tjejen som tror han är den blivande fadern. Om det sen faktiskt är så eller ej kan ju bara slås fast med ett faderskapstest. Kan ju bli så att hon ev inte sen vill att han ska testas att vara fadern vem vet? Om han heller inte vill? Men barnet bör ju få veta vem sin pappa är. Vi får se hur det slutar detta. Men kanske ingen önskesits för varken nån av dem.
Som sagt jag har inte själv någon erfarenhet öht av sånna här ärenden. Blir killen utpekad som pappa via ett faderskapstest blir det automatiskt delad vårdnad då eller? Fast barnet bor hos mamman första åren. Har ingen aning om hur sånt här funkar så det är ju därför jag ställer en massa frågor. Självklart anser ju även jag att ett barn bör ha kontakt och umgänge med båda sina föräldrar oavsett om de varit ihop eller inte. Vet inte ännu hur varken killen eller tjejen resonerar här ännu om framtiden. Men vill gärna stötta dem båda.