Anonym (Undrar) skrev 2022-12-27 15:33:39 följande:
Jag läser allt i denna tråd och mycket mycket mer därtill. Men som jag skrev så är detta totalt oprövad mark för både mig och övriga inblandade. Dels alla begrepp och vad de innebär i praktiken. Jag kan och bör inte av anonymitets skäl gå in på några mer detaljer i ärendet med respekt mot dem de gäller. Och ja jag uppfattade ditt inlägg som lite spydigt och mästrande faktiskt. Inget som hjälper i den här situationen direkt.
Men om du läser allt i denna tråd (och mycket mer på andra platser på nätet), varför ställer du samma fråga igen? I synnerhet när du hade fått svar på frågan första gången du frågade(inlägg #54), av flera?
(Detta kan uppfattas som spydigt för vissa som är extremt känsliga)..
Ingen i denna tråden har bett om att få detaljer kring paret du försöker hjälpa. Inte jag eller någon annan. Så varför dra du upp detta rätt ur det blå bara sådär? Vi svara ju på frågorna du ställer och det är något som är samma för alla oavsett om man har "sporadiskt" sex eller om man är ett icke gift par men kanske är ihop (sambo flick-/pojkvän).
"Mästrande" och "spydigt" så att säga till och ge ett råd är samma sak som att "mästra" och att vara "spydig", bara för att man påtalar hur fel något är i sammanhanget?🤔 Ah-ja man lär sig något nytt varje dag...
Herregud, man skall ju kunna säga ifrån om något blir/är fel. Även i en diskussion som denna där du skall lära dig för att hjälpa dina vänner?
Med risk för att bli anklagad igen för att vara spydig och mästrande så påtalar jag dig detta..
Jag kan säga dig att det hjälper inte heller i sammanhanget att du gör dina "antaganden" för det blir ju rätt fel med dina antagande, när du, som du själv säger, saknar kunskaper i detta ämne.