Ni som skjuter raketer redan nu
det här är vad som händer.
hoppas de som pangade är nöjda med sig själva?
det här är vad som händer.
hoppas de som pangade är nöjda med sig själva?
Varför ger de inte bara lite lugnande till hästarna? En liten spruta kan fixa det mesta.
Ni hästägare kan ju utvecka en hörselkåpa för hästar? Det finns ju olika huvor för att avskärma synintryck, ta ert ansvar och gör något liknande för deras hörsel.
Eller så kan folk sluta skjuta raketer vid hästhagar. Enkel lösning.
Det här har blivit en tramsdiskussion tyvärr. Lösningen på problemet är inte att skapa något som ska monteras på djuren eller att droga ned djuren för att idioter inre kan hantera raketer. Lösningen är att få bort det idiotiska beteendet.
Jag är inte hästägare.
Däremot anser jag att djur inte skall behöva stressas pga idioter som skjuter raketer utanför deras hagar. Nyttan av sällskapsdjur kan givetvis diskuteras - de kan också ge glädje åt handikappade eller ensamma, vara en inkomst för en travtränare eller liknande så nyttofrågan kan vi diskutera i en annan tråd om du vill.
Jag är däremot anti nyårsraketer. Jag tycker de är helt onödiga, stressar djur, skadar folk, skadar miljön, och är ett osedvanligt fånigt sätt att slösa pengar (för att samma personer som sen lagt ut tusentals kronor på dem klagar över hur lite pengar de har i januari). Det står jag för. När de dessutom används på ett sätt som här, där de faktiskt skadar andra varelser - då anser jag utövarna vara empatilösa idioter.