Inlägg från: Anonym (Koop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Koop)

9 månaders äter 3-4-5 gånger på natten

Håller med ovan. Flaskmata och dela på jobbet - förutsatt att det finns någon att dela med, så klart. Jag hade också provat att ge gröt på kvällen innan läggdags. Med en bra klick fett i så att han står sig. 

• Anonym (Koop)
    Anonym (O) skrev 2022-12-23 22:22:03 följande:

Ex så är det ju väldigt mycket att äta 05.30, 07.30 och 08.00 sen morgon vid 9.00 och antar gröten är då? Klart han inte är så hungrig över dagen om han äter så mycket på natten. Att sluta med nattmat är ju jobbigt för många men hur ser det ut om ni inte erbjuder honom? Ex att vid 07.30 så går ni upp istället och han får äta gröt. 

Tänkte inte på detta tidigare men håller helt med. Han äter ju två gånger/natt och sen flera små frukostar. Ni kanske kan prova att gå upp på morgonen och äta ordentligt direkt istället för att småsnutta bröstmjölk i så många omgångar. Då kanske han somnar tidigare på kvällen också så får ni mer vuxentid tillsammans (om ni är två alltså). 

Och God jul!

• Anonym (Koop)
    babyba skrev 2022-12-26 17:38:52 följande:
    Vi har prövat med gröt flera gånger men tar nu ett uppehåll igen pga förstoppningen.Prövat med katrinplommon/ päron osv men med gröten stannar hela magen.Jag kan ju inte ge honom lactulos bara för att han ska kunna äta gröt? Nog för att gröt är nyttigt men blir han förstoppad ska han inte ha det.
    Får börja med äggröra/kräm till frukost då kanske el grekisk yoghurt? men enl Bvc ska man ju inte ge för mycket mjölkprodukter heller
    Jag hade tagit en burk han gillar och gett till frukost, eller rester från gårdagen. (Orkar inte laga mat på morgonen.) Jag tänker att det är enklast att ge honom något till frukost som mättar bra och som ni vet att han gillar. 
Svar på tråden 9 månaders äter 3-4-5 gånger på natten