Inlägg från: Anonym (Blodbad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blodbad)

Hur mycket är okej att blöda?

MA konstaterad i v 11. Fostersäcken uppmätt till v 8 men fostret hade gått under btw mkt tidigare och sägs inte till alls. 

Fick första tabletten (mifegyne) och sen startade allt av sig självt.

Blöder som en stucken gris utan att överdriva. Hade ett nyöppnat paket med Förlossningsbindor från Apoteket som jag blödde igenom och nu tagit slut på efter 4,5 timme. Det kommer klumpar stora som en knuten näve lite då och då. 

Mår bra, inte yr och har inte ont alls trots inga värktabletter. jättefrusen dock, men kan bero på samtidig förkylning. blött igenom kläderna ett par ggr nu? är detta normalt? vad är riktlinjerna för att få det kollat på akuten? Jag är ensam hemma inatt? 

• Svar på tråden Hur mycket är okej att blöda?
  • Anonym (Blodbad)

Uppdaterar i min egen tråd då det känns som min skyldighet ifall nån annan läser här och söker svar.

Det där hade kunnat gå riktigt riktigt illa. Jag höll på att förblöda och tuppade av vid sjukhusentrén, blodbad runt hela mig. Fick blod då jag förlorat så mycket och en akut skrapning för att få stopp på blödningen. Ligger kvar på sjukhuset ännu men mår efter omständigheterna okej. Mörbultad men okej.

• Anonym (Blodbad)
    Anonym (Ring) skrev 2022-12-22 11:39:10 följande:

Usch TS. Vilken tur att du va utanför sjukhuset ändå, men så otäckt. Hoppas du snart mår bättre 🌸

onekligen! Höll på att gå riktigt illa ändå, det var ingen med mig där då utan blev räddad av en taxichaufför som tvärnitade och sprang med mig in på gynakuten i en rullstol han hittat utanför. Hade inte han dykt upp där och då vet jag inte vad. 
Svar på tråden Hur mycket är okej att blöda?