Inlägg från: Anonym (Hemma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hemma)

Hur traditionell är du med julfirande?

Traditionella så till vida att vi äter vanlig julmat, barnen ser på Ankan, vi delar ut julklappar. Men vi går inte i kyrkan den dagen- finns väl inget förutom julotta- utan andra dagar och vi klär inte upp oss bara vi här hemma med småbarn.
    Det som skiljer oss radikalt från makens familj är att vi äter julmiddagen efter anka. Dvs kl.16.00. De äter typ kl.13.00. Då hinner man ju bli hungrig igen ju! Så de gånger vi firat med makens familj har jag inte gillat. De har annan julmat också. Eller julmat o julmat- märklig mat. Jag vill ha ägg till sillen och inga knapriga granatäppelkärnor öht.
    Hemma bara vi är klart bäst.

• Anonym (Hemma)
    Anonym (lite) skrev 2022-12-22 08:15:32 följande:
    Men om ni äter kl 16 så är ni väl hungriga innan istället? Och äter förmodligen något på morgonen och typ lunch utöver julmaten? Blir väl typ detsamma i slutändan kan jag tycka.

När barnen var små ät vi julmaten vid kl 13 och sen framemot middagstid (17-18) togs det fram lite av varje och man åt en måltid till av julmaten.

Vi äter självklart frukost och en lättare lunch. Men inte julmiddagen med all julmaten kl.13.00. Helt värdelöst äta middag mitt på dagen. Vi skulle hungra ihjäl innan kvällsfikat. Men så har makens familj alltid gjort på helgen. 
Svar på tråden Hur traditionell är du med julfirande?