Bebis kan inte längre sova själv
Hej!
Våran bebis (snart 7 månader) har sovit i egen säng sedan ca 1v gammal. Det blev så då pappan råkade komma lite väl nära i sömnen så vi flyttade över sonen med babynest i sin spjälsäng. Det har gått jättebra för honom att sova där men sedan ca 3v har läggningen krånglat så otroligt mycket! Han har blivit ännu svårare de senaste dagarna där han bara somnat om vi burit honom men vaknat direkt när vi lagt ner han och har skrikigt då. När vi lyfter upp honom somnar om han direkt i famnen igen.
Vi provade tass metoden när detta började men det gick inte (höll på i 2 veckor och slutade för ca 1 vecka sen). På natten har jag varit så trött så jag har sovit med honom för första gången och han somnade jättefort utan bröst dessutom. Vi kommer nu börja ha honom i sängen och pappan får sova i ett annat rum!:) Det är mysigt att sova med honom men jag undrar, om detta pågår i en period nu, kommer han kunna sova själv igen inom kort då? Jag sover bättre själv, jag ligger halvt vaken och hamnar på kanten i en fast position när vi sovit ihop. Vi ska prova nu och hoppas det ger honom den tryggheten han verkar behöva, och sen återgå till det normala. Har någon gjort liknande? Hur var resultaten? Några tips eller råd?
Kan tillägga att våran son har snart fått sin 7e tand, kan vara den som känns lite extra och spökar! När han är vaken är det som vanligt mycket närhet som gäller och lek ihop - men närheten verkar inte räcka till just nu.