• Fröken Allvar

Bra julklapp åt nån som har det knapert?

Gillar personen flärd och vi var nära vänner hade jag köpt något fint som kunde vara en påminnelse om vänskapen, spelar ingen roll vad, fint plagg, fint smycke, fin fruktskål. Annars hade jag köpt finare mat, olja, vin, något sånt lyxigt. Att få ett engångspresentkort på Matmissionen av en vän hade nog inte stärkt vänskapen då det räddar en att fortfarande bli sedd som någon som uppskattar livets goda. Å andra sidan försökte jag bjuda en sönderstressad mammakompis på brunch och egentid en gång och hon blev skitförbannad. Alla är olika. 

• Fröken Allvar
    Anonym (huh?) skrev 2022-12-19 11:26:20 följande:
    Varför blev hon sur??
    Jag vet inte, men jag gissar att hon upplevde det som om ytterligare stress lades på henne. Hon hade nog uppskattat till exempel att jag gick och handlade åt familjen en gång i veckan eller annan praktisk avlastning. 
    Jag var nog lite egoistisk som ville umgås utan barn, borde fattat att det inte var rätt läge, så här i efterhand. 
    Sådana presenter kan också bli uppskattade. En matkasse hemskickad från Willys som man inte själv behövt sitta och klicka i. 
Svar på tråden Bra julklapp åt nån som har det knapert?