• Spucks

Bra julklapp åt nån som har det knapert?

Varför inte presentkort? Jag hade absolut uppskattat detta, när jag hade det väldig knapert. Betydlig mycket mer än något fint till hemmet, dyra kläder eller annat onödig.

• Spucks
    olof 45 skrev 2022-12-19 09:58:32 följande:
    Min fru tycker det är lite 'fult' att visa prislappen... som det blir med presentkort.

Om jag ska pitcha presentkort - till var? 
    Då får din fru fundera på om det är finare att slösa bort pengar till något personen inte har behov av, när själva personen troligen skulle bli glad att få hjälp i form av något som hen faktist behöver. Ger man en present ska det vara för att man vill göra någon glad, inte för att man själv ska se bra ut.

En som kan användas i vardagliga affärer. Typ livsmedelbutiker.
  • Spucks
    olof 45 skrev 2022-12-19 10:10:30 följande:
    Tack, bra förslag!

Kanske borde förtydliga lite dock - detta gäller en man som jobbar som städare hos oss en gång i veckan. Han har en fru (som också jobbar som städare - hon jobbade hos en granne, det var så vi hamnade att anställa hennes make), och en liten dotter.

Jag vet inte så jättemycket om vad de gillar att göra eller äta... 
    I detta fallet: ett kuvert med en fin julkort och extra pengar.
  • Spucks
    olof 45 skrev 2022-12-19 11:24:49 följande:
    Inte enbart mitt beslut - totalt tio familjer måste enas, och alla håller inte med om att vi ska ge julbonus. Men vi ska ge löneförhöjning med 8% från januari...
    ????? Först skriver du att DU ska ge något för ungeför 500kr och DU har redan köpt något till och sedan skriver du att din fru är emot en presentkort och nur ska ni plötlig kommer överns med nio andra familjer? 
    Varför behöver ni n
    ågon annans tillåtelse att stoppa 500kr i ett kuvert som ni ger er städare som julbonus?
Svar på tråden Bra julklapp åt nån som har det knapert?