Spucks skrev 2022-12-19 16:55:05 följande:
????? Först skriver du att DU ska ge något för ungeför 500kr och DU har redan köpt något till och sedan skriver du att din fru är emot en presentkort och nur ska ni plötlig kommer överns med nio andra familjer?
Varför behöver ni någon annans tillåtelse att stoppa 500kr i ett kuvert som ni ger er städare som julbonus?
Nu har julen passerat och jag har inte varit här inne på forumet, tyvärr. Men för avslutnings-skull, ifall denna tråd ändå läses av någon så låt mig förklara:
Julbonus/pengar räknas in som kompensation för hans jobb. Vi r tio familjer som anställer honm eller hans fru. Om EN familj skulle ge kontanter i 'julbonus' - eller högre lön för den delen, skulle de andra se snåla ut och det skulle nog leda till en del diskussioner.
Så det vi som grupp kommit överens om är att vi inte ger penninggåvor utöver lönen, där alla betalar samma (vitt, dessutom). Däremot fritt fram att ge julgåva.
Dina andra kommentarer förstår jag inte? jag hade tagit på mig uppgiften/mentala bördan att ordna presenterna åt vår städare. Min fru behöver itne sköta allas julklappar. Däremot vill jag gärna ha hennes godkännande. Är det svårt att förstå? och ja, jag ahde hittat en grej, men ville ha ytterligare något för att göra gåvan ännu lite mer rejäl.
tack och hej