• Heloma023

Ägglossning 2ggr under samma menscykel???

jättekonstigt men jag måste fråga er där ute om någon varit med om liknande. 

jag gjorde ett ägglossningtest med clear blir som gav positivt den 23 november.

2 veckor senare var jag hos fertilitetsläkaren som skulle kolla mina folliklar. Då Säger han, du kommer ägglossa när som helst och visade mig stora äggblåsor på VUL. 

jag och min man blev jätte förvirrade, eftersom jag inte haft mens emellan.. 

nu väntar jag in mensen och det har gått ca 9 dagar. Jag har en menscykel på ca 21-24 dagar och nu helt plötsligt har det gått nästan 32 dagar sen min senaste mens. Hur är det möjligt?

• Svar på tråden Ägglossning 2ggr under samma menscykel???
  • Heloma023

Förstår, jag har ingen PCO utan tvärtom en låg äggreserv. När jag var hos läkaren så sa han att mitt ägg är 23mm dvs på väg att släppa när som helst. För mig låter det osannolikt att mina äggblåsor veckan innan var lika stora. 

träffade Ytterligare en fertilitetsläkare, men hon tror mer på att det var fel på testet? jag tvivlar på det i och med att den första ägglossningen var i ?tid? eller vad man ska säga. Helt plötsligt dyker det upp en till ägglossning. 

var på Ultraljud återigen häromdagen och då hade tydligen ägget släppt och nu inväntar jag mens som ska komma ca 32-36 dagar. Aldrig haft så lång menscykel i mitt liv. 

• Heloma023

Ja, någon förklaring måste ju finnas. 

men alltså har man haft ägglossning så är det 100 att mensen kommer? För vi kämpar ju med att bli gravida.. någonstans hoppas jag att mensen inte kommer, men samtidigt så blir man orolig just nu. För det har gått ca 10 dagar efter ägglossning. 

Svar på tråden Ägglossning 2ggr under samma menscykel???