• Sucken

Blött i snart två veckor

Hej! Jag är i v.6+0. Har haft småblödningar sen 4+3 och kollade upp mig för fem dagar sedan hos gyn. Dom kunde se en graviditet som såg ut som den skulle, men det var för tidigt att höra hjärtljud. Har fått en ny tid den 29e för ett till vul. Problemet är att jag börjat blöda mer. Fortfarande kan jag ha trosskydd på mig, men är rätt mycket blodiga flytningar nu. Syns även blod i toan när jag kissar. Känns som att det blir mer och mer. Är så sjukt orolig och idag låg jag i sängen till 18.30 för jag ville inte kliva upp och gå på toan och se blodet. Usch, jag är så deppig. Känns som att man väntar på ett missfall som kommer vilken dag som helst. Har läst flera solskenshistorier, men när blödningen har börjat öka så känns det inte så troligt att det här kommer gå vägen. Hur länge kan man blöda innan ett missfall kommer igång egentligen? Än så länge har jag inte superont och har fortfarande graviditetssymtom och det är väl lite positivt. Känns dock som att illamåendet har varit mindre idag. 

• Svar på tråden Blött i snart två veckor
  • Sucken

Tack för svar! Ja, det verkar vara så olika för alla. Jag känner mig inte särskilt positiv. Blödningen har avtagit lite och har mindre ont. Men såhär har det varit i två veckors tid. Börjar och slutar helar tiden. Så frustrerande. Men jag får försöka ställa in mig på att det kan vara ett MA. Det märks den 29e i så fall. Har inskrivning hos barnmorskan på tisdag, men kommer nog ringa och omboka tiden till efter den 29e då jag vet om jag har ett levande foster i magen eller inte. 😒

• Sucken

En uppdatering från mig! Fick komma till gyn idag igen. Jag kände att jag inte kunde vänta till den 29e för jag tyckte det blödde mer och jag kunde inte släppa oron. Det visade sig att min slemhinna låg utanpå livmodertappen istället för innanför om jag förstod honom rätt. Det var därför jag var så lättblödande. Blev ett rejält blodbad i gynstolen när han var där och petade. 😅 Han gjorde även cellprov och kollade med vaginalt ultraljud. Fostret motsvarade rätt storlek och han kunde se hjärtaktivitet. Så nu kan jag släppa min oro för ett tag. Jag skulle även få komma på återbesök om några veckor. Fick även cyklokapron utskrivet för att stoppa blödningen. 

Svar på tråden Blött i snart två veckor