• Anonym (C)

Kan jag kicka ut henne eller inte?

Bott hos dig hur länge? Finns det kontrakt? Är hon skriven på adressen?

Om hon inte är skriven där och det inte finns kontrakt tex mellan henne och hyresvärden eller inneboendekontrakt mellan henne och dig, så kan du slänga ut henne.

Annars är det 3 månaders uppsägning som gäller, bäst skriftligen, och sedan kan du ta hjälp av kronofogden.

• Anonym (C)
    Anonym (arg) skrev 2022-12-16 18:59:15 följande:
    Vad klassas som skälig hyra för ett rum? Hon ger mig 2000 i månaden, men det är för mat etc som jag köper med hemleverans... Men hon skulle ju kunna påstå att det är hyra.
    Säg till henne att om hon inte flyttar ut kommer du anmäla henne för folkbokföringsbrott.
    Det är olagligt att inte vara skriven där man har sin huvudsakliga dygnsvila och ger flera tusen i böter.
  • Anonym (C)
    Anonym (Politik) skrev 2022-12-18 12:32:08 följande:
    Vi vet via politiker att man inte blir anmäld eller fälld för att vara skriven någon annanstans.
    Detta kom fram även denna valrörelse där man via TV bevisa att vissa politiker inte bodde där dom uppgav sig bo. Grannar, personer som hyrde berätta öppet att personen inte bodde på adressen, resultat inget hände.
    https://www.hemhyra.se/nyheter/kaoset-i-folkbokforingen-stor-okning-av-atal-av-falska-adresser/
Svar på tråden Kan jag kicka ut henne eller inte?