Inlägg från: Citronella |Visa alla inlägg
  • Citronella

Ät upp unge!

Jag tycker det är fruktansvärt oförskämt att inte äta när någon annan har lagat. Självklart äter jag och håller god min även om det inte är världens godaste. Jag lagar inte mina älsklingsrätter varje dag hemma heller. 

Det är okej att mina barn inte tycker om ett fåtal saker men jag tänker inte servera pannkakor för att de kinkar lite. De kan älska en maträtt för att hata den några dagar senare, det vore att göra dem en björntjänst om jag bara gav upp i den situationen. 

• Citronella
    Tukt skrev 2022-12-18 11:08:09 följande:

Förstår nog inte grundfrågan. Men tycker det är dumt och onödigt att laga mat som ens barn inte tycker om. Ser inte heller någon poäng i att utsätta mig själv för saker jag inte gillar. Även om man såklart i bland måste. Men oftast går det, genom att vara lyhörd lösa det ändå.

Klart det går att lösa men att bara äta pannkaka, makaroner, pizza och hamburgare är inte vettigt ur näringssynpunkt. Mat är som vilken annan del av uppfostran som helst det går att skita i men konsekvenserna av att strunta i det är inte bra. 
Svar på tråden Ät upp unge!