Inlägg från: Anonym (Good Juul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Good Juul)

Vågar jag?!

Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2022-12-12 08:57:15 följande:
    Oui! I det här avseendet JA! Skål Hjärta Skål

Men när man besöker dessa sidor blir man inte bara förvånad utan också beklämd över hur lite könsrollerna ifrågasätts.

De flesta av dem som befinner sig på sidorna verkar nämligen inte bara sakna reflektion kring dessa inkörda mönster om hur killar och tjejer bör se ut och agera, de vidmakthåller även normerna och förstärker dem. Och detta sker på fler än ett plan. Det är inga problem att hitta killar som på foton poserar med bar överkropp för att rakt upp och ner visa musklerna.

Motsvarigheten för tjejer är så klart en urringning av valfritt djup, kanske ett par plutande läppar också. Killarna är ofta aktiva på fotona, spelar fotboll eller festar med polarna. Tjejerna klappar ett gulligt djur på senaste Asienresan, sitter och fikar eller tittar ut över solnedgången. Killarna är aktiva, tjejerna är passiva.

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

• Anonym (Good Juul)
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2022-12-12 10:15:05 följande:

Japp om normativa könsroller. Utmärkt bra iakttagelse. Så du får även gärna tummen upp av mig. 

Här stoltserar yngre killarna sina muskulösa bringor utan minsta fantasi kvar att lämna för den nyfikne. Tjejerna bjussar föga överraskande utöver urringningar, nakna bröst mm, när de exponerar sig. Läggs upp rätt avancerade bilder av bägge kön och gärna för mig. Rolig underhållning. Funderar på ett litet bidrag. 

På dejtingsidor stämmer säkert oxå (har mindre koll) det du säger om mäns och kvinnors sätt att framställa sig. Könsrollerna verkar ännu mer cementerade där som du beskriver det. Killar aktiva i sport, tjejer passivt klappandes katter. Hm, ja inte så fantasi stimulerande.

Och viktigast av allt:

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

• Anonym (Good Juul)
    Anonym (Good Juul) skrev 2022-12-12 10:18:26 följande:
    Och viktigast av allt:

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Klart att tjejerna (och Kvinnorna) blir förtjusta. Life is Good.
    Tihi.
  • Anonym (Good Juul)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-12-12 12:22:28 följande:

Blir man som kvinna bekräftad när man får 100 opersonliga mail? Inte jag. Det bekräftar bara att många män vill ligga med de flesta kvinnor. Söker man något seriöst så är dessa mail tämligen oanvändbara.

Jag kan ju lika gärna skapa ett konto utan bild och info, med bara info om att jag är kvinna så får jag samma lika många mail (de flesta samma innehåll som när jag har en "full profil"). Så att se dessa massmail som bekräftelse är ju kanske inte rätt. Det är bara en bekräftelse på att man kan få ett meningslöst ons om msn känner för det.

Många kvinnor känner sig bekräftade och blir förtjusta när unga män kontaktar dom, ger dom komplimanger, och det kanske blir åka av.
    Läs bara kommentarer från kvinnor här på forumet.
    Vill man ha något seriöst så kanske det inte känns lika uppiggande.
Svar på tråden Vågar jag?!