• Friger

Stabilitet, trygghet vs psykisk ohälsa

När det gäller psykisk hälsa är jag en praktiker.

Börja med det praktiska. Ordna jobb, inkomst och stabilt fungerande liv.

Nästa steg är flickvän/pojkvän eller hund. Men kyss inte hunden, det är olagligt.

Sen, lär dig att gilla läget. Även i bästa av världar är livet 25% skit. Gäller att fokusera på det som är bra!

Hur gammal är du då? Är det försent för familj och allt det där om du nu vill ha det?

• Friger
    Anonym (Hmm) skrev 2022-12-09 14:11:51 följande:
    Vad är "stabilt fungerande liv", det är ju det jag vill med men vet inte hur. Jag är 37 och jag vet inte hur hitta en man då jag är mkt för trygghet och veta vvad som gäller osv. Jag gillar läget o försöker vara positiv till max. Men det är så ensamt...jag har ingen gemenskap
    Nu överdriver jag lite för att åskådliggöra det. Det är svårt att må bra om du är hungrig, arbetslös, pank och kronofogden knackar på dörren.

Rent praktiskt. För att må bra så är det mest grundläggande ett ordnat liv i botten. Därifrån kan du bygga vidare.

Ja... Är du 37 år så skulle jag nog rekommendera dig att chansa lite om det är egna barn du vill ha.

Har du boende, mat på bordet och sådant ordnat?

Har du provat att dejta? Gav det något?
  • Friger
    Anonym (Hmm) skrev 2022-12-09 15:37:48 följande:
    Ja, jo du har ju rätt. Jag eftersträvar ordning själv. Ja jag har boende och allt ordnat. Mest rädd för att jag ej har stöd, tex om jag behöver hjälp med ngt eller mår dåligt fysiskt tex.

Jag har provat att dejta, men jag är alltid underlägsen pga att jag inte har grundtrygghet...kan inte slappna av..
    Din situation kommer inte bli bättre om du inte rör om i grytan. Dvs att du gör något. Chansar lite. För det mesta brukar det i vart fall hända något! :)

Okej, hur ska killen vara för att du ska kunna slappna av då?
Svar på tråden Stabilitet, trygghet vs psykisk ohälsa