Anonym (Malin) skrev 2022-12-09 12:00:33 följande:
Om han är osäker på mitt intresse är väl inte heller konstigt? Han är blyg, situationen med att vi är kollegor, åldersskillnaden? Därför han backar om han tror att jag backar? Det gör ju jag med såklart....Jag vet inte riktigt hur ni tänker? Eller misstolkar jag alla signaler alltså. Alla långa blickar, kolla på varandra, uppmärksamma varandra så fort man ser varandra, ler på långt och kort håll åt varandra, undviker varandra när andra kollegorna är nära, han initierar hela tiden kontakt... vet inte, inte är jag så med någon annan kollega iallafall även om jag tycker om dem.
Jag menade inte att jag är säker på hans intresse på så sätt utan att alla blickar och själva känslan, att han är annorlunda mot mig tillexempel mot övriga kollegor. Uppmärksammar mig hela tiden. Att det är nåt mellan oss menade jag, det är helt klart men om han är intresserad utav av något mer är frågan bara han kan svara på.
Men nu blir jag jag jättevacker på att ens fråga honom om jag enligt er tolkat alla signaler fel osv . Får ta en funderare igen.
Med tanke på åldersskillnaden (jag förutsätter att han är den äldre här) så känns hans uppmärksamhet mer som just flirt och inte mer. Han uppmärksammar dig och får själv lite egoboost av att få flirt tillbaka. Det är ju alltid spännande att få uppmärksamhet med stor åldersskillnad.
Självklart kan han känna sig smickrad, nyfiken och attraherad och glad men det betyder inte att han har ett intresse för dig på det sättet du hoppas på. Han kan trivas med dig och erat flirtande utan att för den skull vilja ha något mer. Kan vara just därför det inte händer mer än så.
Ur ett annat perspektiv så är ju frågan om något mera mellan er faktiskt är lämpligt? Är det rimligt att riskera er vänskap och er kontakt på jobbet för ett möjligt ligg som förmodligen inte leder nånstans? Hur ska du kunna möta honom dagligen om du blir ratad och kanske hunnit med att ligga? Hur kommer du må av det?
Har du överhuvudtaget tänkt på konsekvenserna av att försöka ta detta vidare?