Inlägg från: Oväntadedrömmen |Visa alla inlägg
  • Oväntadedrömmen

BIM Januari 2023

Och här är det nu den eviga väntan mellan ÄL och Bim. 
    Osäker kring äl då jag varken tempar eller använt stickor denna gång, men känt av i både äggstock och i humör att det borde varit nu i dagarna. Men de här dagarna emellan känns ju som en evighet innan man får ett svar. 🙈

• Oväntadedrömmen
    Foodie92 skrev 2023-01-15 17:08:31 följande:

Lycka till alla 💕 ännu en gång blev det inte vår tur så jag hoppar över till februari. Hoppas ni alla som väntar får ert plus nu 💕

Så synd. Lycka till, så ses vi säkert i februatitråden om någon vecka. Jag är helt hundra den här gången att det inte Blir. Vet inte varför, men jag har den starka känslan för den här gången 🙂
  • Oväntadedrömmen
    Fruffe skrev 2023-01-15 19:21:16 följande:

Tips på bästa testa tidigt testen? 

alltså man är ju såå ivrig haha!! 

hur långt efter ägglossning testar ni? 

Jag har köpt storpack av babyplans,  just för att jag inte kan hålla mig från att testa 😛 jag har börjat testa 8 dagar efter ÄL fram till mens. Slöseri, absolut. Men det är så spännande ju! 
  • Oväntadedrömmen
    Fruffe skrev 2023-01-15 20:18:03 följande:
    Men ellerhur! Jag är likadan. Man är så himla spänd så det får väl gå några hundringar i slöseri haha! jag har fertilitetsmonitor, men där är bara gravtest från 3 dagar innan mens. men läste att clear blue har test från 6 dagar innan mens.. hehe.. undra vem som dra till apoteket imorgon dårå ;) 
    Jag har ett digitalt clearblue som ligger ifall jag skulle få ett streck jag är osäker på.

Jag har även abblo pharma tidligt graviditetstest, de ska ju känna av så lite som 5mIU/ML.. Men jag gillar inte utförandet på dem. Gult fönster över hela stickan, så svårt att se ordentligt.

Babyplans har jag inte fått ett enda spökstreck på än. Så de gillar jag bäst 😁

Tycker att det här är så spännande och exalterade varenda gång det är läge att testa, men sen har jag inte bråttom att bli gravid. Så tror att jag slipper den där ledsamma känslan när man får negativt.
    Sist jag blev gravid är 15år sedan och han är en hoppsan, så jag har aldrig tidigare känt av den här spänningen 😁
  • Oväntadedrömmen

Swn,  kunde inte citera! Men grattis! Vad roligt att höra. Njut och fira ordentligt med något gott! Har du fått några symtom  än?

• Oväntadedrömmen

Fruffe:
    Okej, kan tänka mig att det är ganska frustrerande då.
    Tror att det är en bra tanke att ha med sig, att det kan ta tid. Är ju aldrig bra med stress.
    Jag vill heller inte känna mig "tvungen" att ligga för att min cykel säger att det är dags. Jag vill ligga av lust och åtrå till min partner. : )

Ja. Man har ju inte så många att bubbla ur sig detta med. Min partner och jag pratat mycket om det, men alltid skönt att få prata med andra också 

• Oväntadedrömmen

Nu har jag tagit första testet för den här cykeln. Bim 25/1. Det var negativt. Men den här gången var jag säker på att vi inte fick till det, så blir inte förvånad.

Däremot har jag en outhärdlig trötthet i kroppen och har haft i 3 dagar. Känns som att jag aldrig mer kommer vara pigg. Igår somnade jag 1h innan middagen, ändå somnade jag 21, katten väckte mig 06 och efter det somnade jag om till nyss. 
    I vanliga fall sover jag väldigt lite och har alltid 150% energi. 
    Kan ju vara pmdsn som spökar på annat vis än vad den brukar, Återstår att se 🙂

• Oväntadedrömmen
    Swave skrev 2023-01-21 09:06:09 följande:

Jag tog ett test imorse då jag inte kunde hålla mig längre, och hör och häpna så dykte det upp ett svagt streck. Så nu håller jag tummarna för att det är ännu starkare imorgon 😍

Vad roligt! Grattis! Jag håller tummarna för dig 😁
  • Oväntadedrömmen

Äl+10 här och fortsatt negativa test. Pmdsen har gjort antågande med humörsvängningar och känslan av att ingenting spelar någon roll.
    Så bättre lycka nästa gång 🙃

• Oväntadedrömmen

Jantann: Nej, det har jag förstås inte. Men känner så väl igen känslan av pmdsen.  Så det är bara att invänta mensen. Jag blir alltid deprimerad innan mens och får just känslan av att ingenting spelar någon roll. Skulle vilja sova mig igenom 1 vecka framåt. 🙂

Så jag är ganska säker på att mensen är intågande.  Men jag inväntar och ser vad som sker givetvis 🙂

• Oväntadedrömmen
    Jantann skrev 2023-01-23 10:19:54 följande:
    Har du fått medicin mot pmdsen? :) min syster gick via doktor.se och har fått ett helt nytt liv! Du ska inte behöva känna så. Kram till dig
    De ville ge mig antidepressiva, men jag har så dåliga erfarenheter av det sen tonåren att jag hellre försöker klara mig utan. Däremot har jag ätit Slinda som preventivmedel i några år, vilket fick mitt liv att vändas till något helt annat! 
    Men eftersom jag och karln försöker oss på barn, så får jag helt enkelt stå ut tills det blir 🙂
  • Oväntadedrömmen
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-23 11:28:25 följande:
    Många månader mår jag exakt likadant innan mensen, sååå deppig och apatisk typ. Vill ingenting och orkar ingenting. Sen när mensen startar är det som bortblåst 😮?💨  Tråkigt om mensen är på g, håller tummarna att den håller sig borta!
    Ja  det är förjävligt. Min känsla håller i sig några dagar in på mensen också  men sen så 🙂

Ja, om inte annat får det vara värt besvären tills kroppen är redo för en graviditet 🙂
Svar på tråden BIM Januari 2023