Inlägg från: Snorkfrökenhär |Visa alla inlägg
  • Snorkfrökenhär

BIM Januari 2023

Hej alla, och stort grattis till alla ni som plussat. Stort lycka till 😍

Jag försöker få till barn nr 3, en liten sladdis typ 😄 Nu befinner jag mig på ÄL+4 eller 5. Så BIM blir 25-26/1. 

Roligt att följas åt med fler som också väntar på BIM och som kanske precis som jag analyserar en massa 😆

Någon som känner något? Jag tänker att det är för tidigt för mig att kunna känna något men jag har känningar långt nere i magen, kring livmodern typ? vet inte vad det är men känner det mer eller mindre hela tiden 😅

• Snorkfrökenhär
    Swave skrev 2023-01-18 20:13:19 följande:
    Jag är på ÄL+5 och har BIM den 27:e (enligt appen). Försöker också få till barn nr 3 (en sladdis) 😅
    Vad roligt 😄 Hade ingen aning om hur mkt jag ville ha denna lilla trea förrän vi började försöka och det tagit sån tid. Från början var det mest blir det så blir det men sista tiden har vi verkligen insett att vi vill så mkt. Hoppas det tar sig snart 😍

Har ni försökt länge? Hur gamla är dina andra barn? 
  • Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2023-01-18 20:18:00 följande:

Fruffe & Snorfrökenhär: 

Håller tummarna för oss (och alla andra) denna månad. Måste vara lite betryggande på ett sätt att ha varit gravid förut, kanske lättare att känna igen symptom osv? Förstår dock att alla graviditeter kan vara olika 😊 

Jag brukar alltid ha fruktansvärd mensvärk, kan ofta veta dagarna innan mens att den är på G. Men nu känner jag bara tyngdkänslan med ytters få små värkar. Vågar knappt gå på toaletten under dagen, orolig att upptäcka mensen efter alla dessa månader av att försöka. 

Har dock andra pms-liknande symptom: humörsvängningar, huvudvärk, känner mig lite småsjuk/svag och uppblåst mage.. 

Har aldrig upplevt stickningar i bröst, bara väldigt ömma och känsliga just nu. Har ett test kvar här hemma, tror fasiken inte jag kan hålla mig så testar imorgonbitti. Förbereder mig på det värsta så slipper jag bli besviken 😬

Jag har aldrig haft symtom före BIM, har börjat känna mig trött och fått ömma bröst först två veckor efter BIM tidigare graviditeter och aldrig märkt av andra symtom, känt mig väldigt icke-gravid första tiden innan magen börjat växa och bebisen börjat sparka så det känns. Är lite mer observant nu och känner nog efter för mycket 😆

Hoppas så att det är din tur nu eller väldigt snart 🙏🏻 det är det häftigaste man kan vara med om 😍 

Jag fick hem x antal gravtest i brevlådan idag så jag lär inte heller kunna hålla mig ända fram till BIM 😆 Hpller tummarna för plus för dig om du testar imorrn 😍

• Snorkfrökenhär

Mina barn fyller 11 och 8 i år, är själv 36 år 😊 Jag har också förväntat mig att det kunde ta lite tid denna gång, framförallt eftersom jag haft hormonspiral tidigare och den förstörde totalt min hormonbalans så det har tagit tid att få menscykeln lite mer regelbunden. Vi har försökt mer än 1 år men har inte försökt särskilt seriöst hela tiden, är mest nu på slutet vi försökt gå all in 😅 

• Snorkfrökenhär
    smulan57 skrev 2023-01-19 06:21:02 följande:

CD 32.. kan möjligtvis vara BIM -1 men osäker. 
    Försöker intala mig att jag ser något svagt men vet innerst inne att det är önsketänkande 💔

Testade med babyplan vanliga test. Om inte mensen kommer idag kanske jag köper ett tidigt test, vad tror ni? 

Har kunnat slappna av de senaste 2-3 månaderna och inte testat, utan istället väntat in mensen. Denna månad kändes det annorlunda så var så hoppfull 😔 

Jag tycker nog att jag kan se ett supersvagt streck på nedersta testet... Inte ge upp riktigt än tycker jag :)
  • Snorkfrökenhär
    Eileen skrev 2023-01-19 09:48:22 följande:

Hörrni, man blir ju knäpp! Hade nästan gett upp hoppet men testade idag igen (äl+11-12) och tycker mig se ett svagt svagt streck på babyplans tidiga test. Men det kan nog lika gärna vara spökstreck. Dock har jag börjat känna av molvärk, vilket ju iofs lika gärna skulle kunna betyda att mensen är på gång. Suck alltså! Men tänkte jag ska försöka komma iväg och köpa ett digitalt idag och kanske testa ikväll eller imorgon bitti, vi får se. 

Oooooh, spännande du! Håller tummarna att det visar positiva resultat för dig här framöver. Svårt att låta bli att bli lite extra hoppfull :)
  • Snorkfrökenhär

ÄL+5 eller 6 för mig idag. Hade rött mycket känningar kring livmodern igår men inte lika mycket idag. Hade gärna velat känna en massa och gå omkring och låtsas och tro att det betyder något, hhahaha Tungan ute  Gud, varför går tiden så sakta?! 

• Snorkfrökenhär
    Swave skrev 2023-01-19 13:56:32 följande:
    Jag vet!!! Tiden går så JÄKLA SAKTA!!!
    Jag vill börja testa nu men det är ju som ingen idé......😭
    Nä, verkligen att kasta pengarna i sjön, haha. Det är ju lite spänning i vardagen när man kan testa, kanske kanske  får man ett glatt besked. Men imorrn är det ju fredag och helgerna brukar ju ha en tendens att gå jäkligt snabbt Tungan ute
  • Snorkfrökenhär
    Zizzom skrev 2023-01-19 13:57:13 följande:
    Jag är ju i samma sits som dig äl +7-8. Huvudet spelar en massa sprätt samtidigt som det är förtidigt att testa..
    Hoppas det går som du vill 😁
    När tänker du börja testa då? Eller har du viljestyrka nog att stå emot och vänta in BIM. Oftast har jag inte tålamod nog att vänta på BIM, men tvingar mig själv emellanåt, haha. 
  • Snorkfrökenhär

Håller tummarna att testen visar plus för er 😍 

Ska själv försöka hålla mig till ÄL+10?. 🙄😆 Är ju en evighet dit!

Svar på tråden BIM Januari 2023