smulan57 skrev 2023-01-18 20:18:00 följande:
Fruffe & Snorfrökenhär:
Håller tummarna för oss (och alla andra) denna månad. Måste vara lite betryggande på ett sätt att ha varit gravid förut, kanske lättare att känna igen symptom osv? Förstår dock att alla graviditeter kan vara olika 😊
Jag brukar alltid ha fruktansvärd mensvärk, kan ofta veta dagarna innan mens att den är på G. Men nu känner jag bara tyngdkänslan med ytters få små värkar. Vågar knappt gå på toaletten under dagen, orolig att upptäcka mensen efter alla dessa månader av att försöka.
Har dock andra pms-liknande symptom: humörsvängningar, huvudvärk, känner mig lite småsjuk/svag och uppblåst mage..
Har aldrig upplevt stickningar i bröst, bara väldigt ömma och känsliga just nu. Har ett test kvar här hemma, tror fasiken inte jag kan hålla mig så testar imorgonbitti. Förbereder mig på det värsta så slipper jag bli besviken 😬
Jag har aldrig haft symtom före BIM, har börjat känna mig trött och fått ömma bröst först två veckor efter BIM tidigare graviditeter och aldrig märkt av andra symtom, känt mig väldigt icke-gravid första tiden innan magen börjat växa och bebisen börjat sparka så det känns. Är lite mer observant nu och känner nog efter för mycket 😆
Hoppas så att det är din tur nu eller väldigt snart 🙏🏻 det är det häftigaste man kan vara med om 😍
Jag fick hem x antal gravtest i brevlådan idag så jag lär inte heller kunna hålla mig ända fram till BIM 😆 Hpller tummarna för plus för dig om du testar imorrn 😍