• Elisabeth83

BIM Januari 2023

Hoppar in. 4:e barnet och 2:a försöket för oss. BIM runt 9/1.

• Elisabeth83

De här ägglossningstesterna? fick ganska starkt igår och svagare idag. Ska testet visa lika starkt för att vara positivt?
  • Elisabeth83
    Swave skrev 2022-12-19 12:08:57 följande:

Det kan gå lite upp och, det är inte alla som får en jämn stegring. Du ska försöka ta testet samma tid varje idag (ej morgonurin) och inte dricka 4 timmar före :)

Fortsätt testa så kommer förhoppningsvis de positiva resultatet snart :)

Tack! Får testa ett i eftermiddag igen. borde inte ha ÄL än men yngsta dottern är en riktig hoppsan som blev till nära mensens sista dag..så tänkte att det är bäst att börja testa direkt.
  • Elisabeth83

Blir knäpp på dessa ÄL-test. Skulle ni tolka att det längst till höger var positivt? Det var igår. Men känner av ägglossningssymptom idag.. och har testat en gång på morgonen och en gång nu på em och det var svagt båda gångerna som synes på bilden. Ska jag fortsätta testa?
  • Elisabeth83

Kan inte heller lägga till mig i tråden. Men har ÄL idag så BIM bör bli 9/1. 

lycka till alla!

• Elisabeth83
    31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli.
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    19/1 Anonymcola andra barnet
    20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket
  • Elisabeth83

Håller tummarna att det bara var för tidigt att testa! 

Oväntadedrömmen skrev 2022-12-28 08:35:45 följande:

Bim -5 idag och kunde inte hålla mig längre. Ett helt blankt test med ett testa tidigt från babyplan. 
    Jag antar att det inte är kört, men ställer in mig på att mensen anländer om mindre än en vecka. 🙂

Håller istället mina tummar för er den här gången 😁

• Elisabeth83

Jag fick ett suuuupersvagt streck på RFSU när jag testade i eftermiddags.. det dök upp ganska direkt men försvann efter typ 4 min. Är det vanligt att det blir spökstreck på dessa också?

• Elisabeth83

Håller tummarna att det bara var för tidigt! lika tråkigt varje gång man får ett negativt test 😢 

hopemalin skrev 2023-01-04 18:39:17 följande:

Har BIM på lördag (är med andra ord på BIM-3 eller -4), tog ett test vid Kl 04 imorse (ClearBlue testa tidigt) som visade negativt. Blev så himla sorgsen? 😢 Jag vet att det kan visa falskt negativt och att man egentligen borde vänta till missad mens. Men ändå. Gud vad det tar på en att läsa ?inte gravid?.

Detta är vårt första riktiga försök och mina systrar och mamma har haft det väldigt lätt med samtliga graviditeter. Så jag pendlar mellan hopp och tvivel att jag också ska få det någorlunda enkelt.

Ville bara skriva av mig här, det känns fint att dela det med några som jag vet förstår precis hur jag känner ❤️ (även om jag har min sambo, systrar och mamma att prata med).

• Elisabeth83
    Allie27 skrev 2023-01-04 15:00:14 följande:

Har sex dagar kvar till BIM. Har inga symtom alls mer än molvärk och sämre hy. Men å andra sidan har jag ätit ppiller i flera år så har glömt hur min kropp fungerar utan hormoner så att säga. Vågar inte hoppas för mycket faktiskt. Någon mer som har BIM den 10? 

Har bim 8 (eller 9:e) men känner inte heller något. Dock så var mitt 3:e barn en riktig surprise och märkte inte av att jag var gravid förrän någon vecka efter bim då jag fick lite ont i bröstvårtorna och höll på att kräkas efter en biltur. Så symtom innan behöver man inte ha :) Tror faktiskt jag fått symtom först runt v.7 med alla tre barnen.
Svar på tråden BIM Januari 2023