• Foodie92

BIM Januari 2023

Nu är jag tillbaka iaf, va tvungen att skapa nytt konto pga FL strul hehe

Trefaldigmästareikärlek: vad nice ! Äntligen är den tillbaka, skumt att den strula så

Jag hoppas de blir många plus i denna tråd 💕

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket

• Foodie92

Jag tempar också med NC 😊 slutade tempa när tanten kom då jag även va sjuk så nu är jag på banan. ÄL är för mig under jul/mellandagarna. Hade varit väldigt kul om man lyckades denna gång, man får känslan av att de e omöjligt men har inte försökt så länge, men tror de är extra nervöst då det är vår första så man vet ju inte om de kan gå 🙈

• Foodie92

Hannis: åh va gullig du är, får hoppas att de blir vår tur nu 😊💕

Trefaldigmästareikärlek: jag blev igår frisk från min andra vända av förkylning och feber. Helt galet vad mycket det går nu. Nu vill jag hålla mig frisk, dels för att det är jul men också för att mysa när man är sjuk är inget kul alls 😅
    Åh nej, hatar se barn så sjuka. Hoppas han frisknar till snart 🙏💕

• Foodie92

Behöver skriva av mig för jag förstår liksom inte 😐

Igår fick jag riktigt hög feber och ont i tjejmagen så åkte in till akuten. Blev tillslut ett besök hos gyn som konstaterade att jag fått ont för att jag nyligen haft ÄL och att i samband med det har de bildats blod. Så inget farligt, bara blodet som irriterar, men det som chockar mig är att hen säger att jag haft ÄL "nyligen" och är idag på CD 15 och har inte ÄL förrän omkring CD 23 (har alltid långa cykler aldrig haft normal korta)..

Har jag missat ÄL denna månad ? Kan jag ägglossa igen? Förstår mig inte alls på kroppen och så jäkla trist om jag missat den 🥺

• Foodie92
    Swave skrev 2022-12-21 09:14:39 följande:
     Bra fråga, men om läkaren säger att du precis haft ÄL så kanske du hade den tidigt denna månad. En gång fick jag ÄL två-tre dagar efter mens dvs cykeldag 7-8 och jag brukar vanligtvis ha ÄL runt cykeldag 12-13. 
    Ja så är det nog, vi myste iaf en gång men känns så konstigt då jag inte alls fått ÄL känningar, min tempkurva har varit bananas så kan omöjligt veta när. Borde betyda att jag får mensen i mellandagarna då, ska köra med ÄL stickor som vanligt just in case de sker igen 🥺
  • Foodie92

Swave: kanske med borde de men då jag har ÄL oftast runt vid 22-25 så blir de så dyrt 🥺

Anonymcola: inte testat alls, detta är alldeles för tidigt från när jag brukar ha ÄL 😐

• Foodie92

Tråkigt Swave ❤️

Trefaldigmästareikärlek: känner igen de där angående kommentarerna, tröttsamt tycker jag 🙈 hoppas de känns lugnare att lyssna på processen bara.

Själv har jag ÄL flytningar ? Trots att gyn sagt att jag redan haft den, så kanske får det igen som beräknat? Skumt det här...

• Foodie92

Kul med så mycket positivitet i denna grupp 😍

Läkaren sa att jag hade ÄL 2 veckor sen vilket va 1 vecka för tidigt och idag steg tempen (mina LH stickor är slut så kan inte testa) aå jag antar att jag haft ÄL nu med? Har iaf ÄL känningar

Har jag då ÄL 2 ggr denna månad ? Vi har iaf försökt varannan dag under denna fertila period så håller tummarna att de va nått nu. Konstigt dock att man ÄL 2 ggr och att man inte fått mens från den första 😶

• Foodie92

Sannet: såg inte om någon svarade dig, men så har jag haft både vid ÄL och inför mensen. Har PCOS så misstänker att de e cystor som trycker på någon nerv eller så

• Foodie92

Trefaldigmästareikärlek: inte jag heller faktiskt, läst lite ibland men inte skrivit mycket. Varit en hel del sjuk och flytt osv så de e ju skönt på nått sätt slippa tänka på detta konstant hahaha

Jag hade av någon anledning ÄL för enligt läkare den 21 december (tempa inte då för jag va sjuk) men de va mer än en vecka tidigare än jag "ska" ha det sen började jag tempa igen och tempen steg nyss så hade ÄL den 1 Jan enligt app😅 så en förvirrande månad minst sagt! Nu väntar jag iaf, baserat på ÄL så ska jag ha Bim 16 Jan.

Är du på Bim ?

• Foodie92

Trefaldigmästareikärlek: förstår dig verkligen. Denna månad har jag bara tempat lite kring när jag misstänkte ÄL för mina tester tog slut och inte köpt nya. Det har varit ganska skönt ändå på nått sätt.

Vet att man inte kan läsa in sig på tempen för mycket men den är mycket "finare" denna gång så håller tummarna !

• Foodie92

Trefaldigmästareikärlek: ja vi har försökt sen juni 😊 hoppas hoppas nidis !!

Normalt ska ja vara på Bim -1 men ÄL strul så är på ÄL +7 istället 😅

• Foodie92

Såg nått iaf, hoppas det är nått !

Trefaldigmästareikärlek: väldigt ömma och ådriga bröst bara och sen en massiv lättirritation, så känns mest som extrema PMS humör 😅

• Foodie92

Trefaldigmästareikärlek: trist att höra 💕 men de är nog bra att kolla oavsett, funderar med på att göra en koll om det inte tar sig (vilket jag tvivlar lite på då tempen börjar minska nu)

• Foodie92

Lycka till alla 💕 ännu en gång blev det inte vår tur så jag hoppar över till februari. Hoppas ni alla som väntar får ert plus nu 💕

Svar på tråden BIM Januari 2023