• Sannet

BIM Januari 2023

Hej på er! 

Jag joinar er här för här är ännu en tjeja som önskar bli gravid. 🤗
    Gick inte vägen denna gång, så hoppas på ett + i januari.
    Mitt första barn och ?andra försöket?.
    Slutade med p-piller den 15:e oktober, fick första mensen den 14:e november. Svagt positivt test på ÄL 25:e november. Fick mens 8:e december. Beräknad ÄL 20 december, BIM 3:e januari. 

Vet inte hur lång tid det kommer ta för mig att bli gravid (om jag får chansen att kunna bli det) med tanke på att jag nyligen slutat med P-piller (Cerazette).

Uppdaterad lista:

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    3/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA

• Sannet
    Elina24 skrev 2022-12-28 12:54:26 följande:

Äl +4 här. Vi fick inte till det så ofta som vi hade tänkt den här gången.. Får lägga hoppet till spermiernas överlevnad 😄 Nu kommer den jobbiga väntan innan man kan testa!

Haha exakt samma här! Beräknade dagen för ÄL visade sig inte stämma, så miss i beräkningen med fyra dagar. Så jag lever på att de små spermierna hade hög överlevnadsinstinkt 😂
    Denna väntan är fruktansvärd! Är sjukt nog också på ÄL +4 😅
    När ska du börja testa?
  • Sannet
    Min ÄL kom fyra dagar senare än beräknat, så jag uppdaterar listan med rätt BIM. 

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    1/1 Swave - tredje barnet, femte försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA

7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket, 2 tidiga missfall sedan i juli.
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    19/1 Anonymcola andra barnet
    20/1 Kazi2, andra barnet 13:e försöket
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket
  • Sannet
    Elina24 skrev 2022-12-28 19:02:29 följande:
    Jag tar inga äl-tester eller så utan går på kalender och äl-symptom 😊 Ja vi får hoppas på dom små simmarna 😁
    Har inte bestämt när jag ska testa men kanske på måndag?? När har du tänkt? 
    Ah, då förstår jag. ☺️
    Jag går efter kalender men det stämde inte denna månaden. Fick ÄL-flytningar på lördagen och tog då ett test som var positivt. Så vet inte riktigt exakt när det började eller slutade. 😬
    Jag hade också tänkt sikta på måndag, men skulle ju så gärna vilja veta innan nyår även om man förstår att det troligtvis inte är möjligt. 😅
  • Sannet
    Elina24 skrev 2022-12-29 12:29:12 följande:
    Spännande! Ja man vill ju veta så fort som möjligt 😁 Svårt med tålamodet när det gäller detta.. Jag känner efter så mycket på symptom men nu har jag precis varit förkyld så vet inte vad som är vad. Idag sticker det iaf i brösten och värker i mage och rygg. Pulsen känns högre men det kanske är förkylningen 😊 Känner du nåt?

Ja det är ju verkligen så! 😅 Samtidigt som man inte vill testa för tidigt heller och bli besviken och nere liksom. 

Haha det gör jag med. Känner också av lite i ländryggen och mina bröst känns som tickande bomber, så ömma! Men de har varit lite ömma i ett par veckor nu, så tror inte det är det. Känt lite konstiga känslor i magen, men kan inte riktigt lokalisera det. Märkligt, men man vågar ju inte hoppas på för mycket. 🥺

• Sannet

Gott nytt år allihopa här inne! 

Nu håller vi tummarna att vi inleder det nya året med  mååååånga plus! ☺️❤️

• Sannet

Vill bara att dagarna ska gå så jag kan testa nu.. 
    Konstiga känningar i magen, ?ilar?/sticker i tjejmagen och ut i ljumskarna, haft ont i ländryggen till och ifrån, illamående då och då, ömma bröst med mycket ytliga blodkärl samt lite yrsel stundvis. Otroligt trött! 

BMI 7/1. 

• Sannet
    hopemalin skrev 2023-01-02 16:02:21 följande:

Sannet:

Vi har samma BIM-datum och liknande symptom (inga ytliga blodkärl för mig dock), kuuul! Håller tummarna för oss båda Hjärta När skulle du testa? Imorgon? 

Åååh vad kul! 😍 
    Glömde tillägga att mina bröst växt väldigt (!!!) mycket och förändrat luktsinne.

Jag överväger faktiskt att testa redan imorgon bitti med CB Ultra tidigt. 😳 När ska du testa?

Så kul att det är ditt första barn med. Stort lycka till, jag hoppas vi båda får inleda året med ett positivt test! ❤️

• Sannet
    hopemalin skrev 2023-01-02 17:24:48 följande:

Mina med! Så otympligt 😅 Men lätt värt om anledningen är en liten i magen 🥰🥹 

Svårt att avgöra om det bara är kommande-mens-tecken dock. Man blir ju så uppmärksam på allt. 

Åh ja men wow tänk dig den känslan. Kan inte ens föreställa mig och jag hoppas att jag (och du!) får uppleva det någon gång. Jag är ändå 34 år (35 i slutet av januari) så jag vet ju att oddsen sjunker? Men mamma, min mormor och båda Mina systrar har haft det enkelt att bli gravida. Och min ena syster blev gravid med sitt tredje barn på första försöket: då 35 år. Och min andra syster blev gravid med sitt tredje på tredje försöket: då 38 år.
    Så jag hoppas jag fått de generna jag också.

Åh jag vill så gärna testa alltså! Men jag har inget test hemma. Har du ett test redo så att säga? Hr du erfarenhet av cb? 

Kram! 

Haha ja verkligen!! Så fort det gått med så man har ju liksom inte hunnit vänja sig heller, så spända och ömma med så ingen jättebra kombo 😂 Håller helt med dig 🥺🥰

Ja det är verkligen supersvårt för som du säger så uppmärksammar man ju typ allt. Har så ont i ländryggen nu, sån där molande värk. 😳 

Ja jag kan verkligen inte ens föreställa mig 🥺😍 Åh, vad kul!! Jag blir 33 i augusti, så jag är dig hack i häl 😉 Varit så rädd att jag inte kan bli gravid, men försöker bara slå bort den rädslan. 

Då har du ju oddsen med dig. ☺️
    Min mamma och båda systrar har också haft lätt att bli gravida. Mamma var 33 när hon fick min lillasyster. Min ena syster fick sitt första när hon var 33 och min andra syster fick sitt andra barn när hon var 35. Så tänker man så och brås på de generna så ska det ju inte vara omöjligt. 

Vill verkligen testa, men man är samtidigt så rädd för sanningen om det är neg. 😣 Jag har ett test hemma och har beställt fler som kommer imorgon. 😅

Kram! 🥰

• Sannet
    hopemalin skrev 2023-01-02 19:04:09 följande:

Nej exakt! 😅💣 
    Jag har ingen molande värk som jag brukar ha innan mens, eller ont i svanken / ländryggen som jag också brukar ha. Nu är det mer små stick / ilningar. 

?.. ooooch då tänker man ju direkt wohoo det avviker från innan-mens-känslan 😅😆 

Jag har också den rädslan. Särskilt eftersom det har gått så bra för andra i min släkt. Liksom du med dina systrar och din mamma 😍🤗

Men vad spännande! Jag kommer kunna testa tidigast på onsdag morgon. Pirriiigt?..! 

Men du, vill du höras någon annanstans än här? Kul att ha kontakt med någon som är så lik en själv 😀

Ja jättegärna! 😍 Går det att skicka PM här så kan vi byta typ FB eller Insta? ☺️
  • Sannet

Är det någon som upplevt molande/ilande värk på vänster sida av nedre delen av magen som strålar bak i ländryggen och ibland ner i ljumsken? 
    Har aldrig känt detta innan. 

• Sannet

4 dagar till BIM. 
    Det gör så ont att läsa, ändå kunde jag inte låta bli.. 
    Känner mig stundvis så lurad av min egen kropp. Har massor med symtom, men det är väl antagligen mensen som är på gång.. 
  • Sannet

Min mens kom igår kväll, så de kramper jag hade  var väl därför. Prickade inte alls in sex med ÄL som var, så det var en ren chansning att simmarna skulle hänga kvar.

Nya tag med beräknad ÄL 19/1. 

Håller tummarna för er andra ❤️

Svar på tråden BIM Januari 2023