Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Besviken på regeringen

Busch sa väl inget så länge det kändes lite möjligt med 1 nov och dessutom inte fattade vilket liv det skulle bli, men nu lämnar råttorna det sjunkande skeppet.

Snart kommer marionettregeringens överchef Åkesson viftandes med Tidöavtalet och läxor upp M och KD om att de inte får klaga på varandra Tyst
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-23 20:31:57 följande:

Sådana gär dagar blir det så tydligt vilken svag  ställning Ulf Kristersson har.  Frågan är hur länge hans regering överlever?

www.dn.se/sverige/hard-sd-kritik-mot-kristerssons-uttalande-om-koranbranningen/

www.svd.se/a/gEL9J9/anna-starbrink-l-vi-ska-samarbeta-med-alla-partier

Aj, aj, aj! Kristersson glömde att fråga högsta hönset Åkesson vad han får lov att tycka.

Och aj, aj, aj, aj, aj! Liberalerna glömde återigen och komma ihåg att de har avtalat bort sin yttrandefrihet.
  • nihka
    KillBill skrev 2023-01-23 20:31:57 följande:

Sådana gär dagar blir det så tydligt vilken svag  ställning Ulf Kristersson har.  Frågan är hur länge hans regering överlever?

www.dn.se/sverige/hard-sd-kritik-mot-kristerssons-uttalande-om-koranbranningen/

www.svd.se/a/gEL9J9/anna-starbrink-l-vi-ska-samarbeta-med-alla-partier

Aj, aj, aj. Kristersson glömde kolla med högsta hönset Åkesson innan han uttalade sig om vad han tycker.

Aj, aj, aj, aj, aj. Ytterligare en liberal som glömmer bort att komma ihåg att liberalerna inte själva bestämmer vad de tycker. 
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-27 05:39:10 följande:
    Ögat på målet.

Det enda de har är att försöka skapa ouppmärksamhet kring icke-frågor.

Regeringen gör det bra som i huvudsak ignorerar tramset och istället jobbar på med sin reformagenda.
    Väldigt ärligt av dig att bekänna att du tycker att lagbrott är en "icke-fråga" och "trams".
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-01-31 08:59:52 följande:

Ännu ett beslut från regeringen som alla borde kunna var stolta över

Justitieministern vill stoppa möjligheterna till "fullmaktsäktenskap" och andra fenomen inom samma område.

www.expressen.se/ledare/sofie-lowenmark/sverige-maste-stoppa-whatsapp-aktenskapen/

Därför är det mycket glädjande att justitieminister Gunnar Strömmer, M, så tydligt har signalerat att han vill stänga dörren för erkännanden av fullmaktsäktenskap. Det är tyvärr ännu en fråga där Sverige borde ha satt ned foten långt tidigare. 

www.regeringen.se/tal/2023/01/anforande-av-justitieminister-gunnar-strommer-vid-fadimegalan-2023/

"Regeringen tänker nu kriminalisera oskuldskontroller, oskuldsoperationer och oskuldsintyg. Vi ska utreda förbud mot omvändelseterapi och kusingifte. Månggifte och fullmaktsäktenskap har heller inte någon plats i ett jämställt och modernt samhälle."

Är det här fler lagar som du tycker är "icke-frågor" och "trams"? Kommer du att försvara de som bryter dessa lagar också?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-02-01 06:15:42 följande:
    Förslaget riktar förstås inte udden mot ett "modernt land" utan mot klan-strukturer som företrädesvis finns i Sveriges "särskilt utsatta områden"

Vi behöver ju inte låtsas om att detta handlar om familjerna Olsson och Lundqvist.
    Jo, naturligtvis påverkar en lag mot kusingifte ALLA, eller tänkte du och ditt SD er en separat lag för personer ned invandrarbakgrund?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-02-04 11:11:46 följande:
    Så ovanligt är det väl inte? Särskilt under valår brukar ju media leta upp gamla SD-avhoppare som är kritiska mot partiets ledning.
    Så Jomshof har hoppat av. Härligt! Jag har alltid tyckt att han förutom sina sunkiga SD-åsikter utstrålar något väldigt SS-likt. Huvva!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2023-02-05 08:57:46 följande:

Det finns att ta tag i

Studieförbunden borde kunna bli vanliga medlemsföreningar istället om de nu fyller en sådan viktig roll.

Annars är ju misstanken att deras spridda kursutbud bygger på att "gratis är gott".

Bara det att "gratis" betalas med skattemedel.

Tycker du verkligen att 1200 kronor för en yogakurs är gratis?
  • nihka
    Tecum skrev 2023-02-05 11:28:49 följande:
    Vad jag vet får alla studieförbund bidrag, på vilken nivå vet jag inte. Det jag däremot vet är att kurserna långt ifrån är gratis. Ett  exempel, en studiecirkel i mitt läns historia kostar 1.450 plus material på Vuxenskolan. Inte oöverkomligt för mig men långtifrån gratis och en person med sämre ekonomi väljer bort den. Utan statligt stöd och ideella krafter skulle alla studieförbunden få lägga ner. Privata alternativ kan bara fungera om t ex ledaren jobbar gratis, är det rimligt?

Jag förstår och instämmer i din syn på värdet av vissa kurser, men i i stort fyller studieförbunden en funktion inom folkbildningen. Det finns bättre sätt att spara skattepengar.
    Hur ser du på idrott då där kommunerna subventionerar hallar och ger bidrag till föreningar? Ska föräldrar betala fullt ut även för hyra och underhåll, inte bara utrustning?
    Jo, hen är ju emot att "folks hobbyer" underhålls av skattepengar. Tror egentligen inte man är så mycket emot att underhålla "folks hobbyer"utan det handlar mer om VEM subventionerna vänder sig till.

SD kanske skulle införa en särskild lag där man inte får ge subventioner till invandrargrupper de ogillar, socialdemokrater, miljöpartister och vänsterpartister. De kunde även undantas elstöd.

Samtidigt kan man efter Sölvesborg fortsätta med resten av landets bibliotek och utrensningen av böcker som handlar om grupper och ämnen SD inte gillar. Där fick ju bibliotekschefen kicken för att hon hade köpt in arabiskspråkig barnteater. Att visa barnfilm på ukrainska skulle nog inte ha varit lika tabu.

www.dagensarena.se/opinion/bocker-och-konst-pa-sophogen-solvesborg/
Svar på tråden Besviken på regeringen